۰ نفر

به پیشنهاد اعطا تصویب شد؛

تمدید مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا سقف ٢٠٠میلیون تومان

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 423497
تمدید مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا سقف ٢٠٠میلیون تومان

مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که فرم اعلام عوارض آنها تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است، بر اساس محاسبات سال ٩٨ تا پایان اردیبهشت ماه سال ٩٩ تمدید شد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه دو فوریتی «مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا» به ارایه پیشنهادی پرداخت و گفت: مواردی که در لایحه شهرداری آمده مربوط به عوارض کسب و پیشه، پسماند و ...است، اما این موارد شامل عوارض نوسازی نمی شود چون بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض نوسازی در هر سال باید تا پایان اسفند ماه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در خصوص عوارض شهرسازی در این لایحه پیشنهادی ارائه نشده است، گفت: البته در این خصوص در شهرداری هم بحث های مختلفی صورت گرفته تا مشخص شود در رابطه با عوارض شهرسازی باید به چه ترتیبی عمل شود.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: عوارض صدور پروانه تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان حدود ۵ و نیم درصد از کل عوارض صدور پروانه را در بر می گیرد.اگر بخواهیم هم صدور پروانه و نظارت فنی را در نظر بگیریم حدود ٢ درصد از کل است.

اعطا با بیان اینکه این ٢ درصد مربوط به املاک ریزدانه در مناطق جنوبی شهر است، عنوان کرد:  اگر در این خصوص مهلت بیشتری و تا پایان اردیبهشت ماه در نظر بگیریم شهرداری از این ٢ درصد کاهش درآمد متضرر نخواهد شد.

وی توضیح داد: به شهرداری تهران اجازه داده می شود در خصوص نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که دارای فرم اعلام عوارض تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است تا پایان اردیبهشت ماه سال ٩٩ طبق مصوبه « ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک های شهر تهران و براساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم و تبصره سوم ذیل ماده یکم مصوبه ابلاغی به شماره ۶٠/٢۵٣٠/٣٣٧٣٧ مورخ ١٣٩٧/١١/١۵ و اصلاح ماده چهارم آن »و دفترچه ارزش معاملاتی سال ٩٧ با لحاظ ضرایب تعدیل هیات وزیران محاسبه و عمل شود.

اعطا تصریح کرد: در این راستا به کسب و کاری که در جنوب شهر به واسطه ساختمان سازی در املاک ریز دانه در جریان است، لطمه وارد نمی شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد صرفا مربوط به عوارض صدور پروانه است، گفت: این موضوع به عوارص نظارت فنی بر نمی گردد، در واقع کسانی که دچار تخلف شده‌اند این امتیاز شامل آنها نخواهد شد.

در نهایت پیشنهاد اعطا با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.