۰ نفر

رسولی: شهرداری تهران بدهکارترین نهاد عمومی است

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 423492
رسولی: شهرداری تهران بدهکارترین نهاد عمومی است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حال حاضر فقیرترین و بدهکارترین نهاد عمومی غیردولتی است، گفت: شورای شهر ضمن اهتمام به مشکلات شهروندان، مسئول و ناظر اداره صحیح دخل و خرج شهرداری است و در صورت تمدید مهلت پرداخت تا پایان خردادماه نسبت به تامین درآمدهای شهرداری نگرانی وجود دارد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ سیدحسن رسولی در جریان بررسی دو فوریت لایحه "مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع کرونا" با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حال حاضر فقیرترین و بدهکارترین نهاد عمومی غیردولتی است، اظهار داشت: به دلیل مصیبت و مشکلات جاری با دوفوریت موافق هستم اما به دلیل تعجیل در تهیه این دو فوریت بند سوم و چهارم این لایحه ایراد محتوایی دارد و دقت کافی در تهیه آن اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه در بند سوم "استمهال اسناد دریافتی حقیقی و حقوقی (به غیر از نهادها و دستگاه های عمومی) " هر کدام دارای بارحقوقی خاص خود است، اظهارکرد: استثناء کردن نهادهای عمومی در این بند به چه معنا است؟ 

خزانه دار شورای شهر تهران در مخالفت با افزایش مهلت پرداخت مودیان و شهروندان به شهرداری از 31 اردیبهشت ماه به 31 خردادماه در این متن لایحه، اظهار کرد: این مهلت سه ماه، یعنی سه ماه نخست سال 99 از این محل درآمدی به خزانه داری شهرداری واریز نخواهد شد. دستگاه های دولتی با توجه به اختیارت خاصی که دارند، مشکل مالی را از طریق مختلف مانند استقراض، اسناد خزانه و اوراق بهادر برطرف می کند اما شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی صرفا باید بر اساس درآمدهای حاصله هزینه ها را تامین کند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: با توجه به وضعیت کنونی در کشور برخلاف سالهای گذشته چندماه  کم درآمدی را خواهیم داشت. توجه همکاران را به این نکته جلب می کنم شهرداری باید حدود13هزار میلیارد ظرف دو ماه اول سال آینده برای حقوق و دستمزد و هزینه نگهداشت شهر هزینه کند.ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران ضمن اهتمام به مشکلات شهروندان، مسئول و ناظر اداره صحیح دخل و خرج شهرداری هستیم و در صورت تمدید مهلت پرداخت تا پایان خردادماه نسبت به تامین درآمدهای شهرداری نگرانی وجود دارد.

رسولی تاکید کرد: با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران در صورتی تمدید مهلت پرداخت عوارض، شهرداری تهران ناچار است بخشی از حقوق و مزایا و هزینه کارگرانی که خدمات پیمانکاری به شهر ارائه می دهند را پرداخت نکند. در این صورت حتما ازسوی افکار عمومی مواخذه خواهیم شد.

درنهایت پیشنهاد و تاکید سیدحسن رسولی مبنی بر تمدید پرداخت عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند تا پایان اردیبهشت ماه رای آورد.