۰ نفر

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

عدالت در توزیع کارت بلیت خبرنگاری رعایت نشده است/تعلل یک بانک خصوصی در تخصیص درآمد اوراق مشارکت به مترو

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵
کد خبر: 423469
عدالت در توزیع کارت بلیت خبرنگاری رعایت نشده است/تعلل یک بانک خصوصی در تخصیص درآمد اوراق مشارکت به مترو

عضو شورای شهر از عدم تخصیص عادلانه کارت بلیت خبرنگاری به همه خبرنگاران انتقاد کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی در جریان دویست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: با توجه به اینکه سال سختی و پر حادثه ای را گذراندیم، اولویت نخست ما باید این باشد که امید و یکپارچگی را بتوانیم به جامعه تزریق کنیم تا از این سختی ها عبور کنیم.

او همچنین با اشاره به جلسه هم اندیشی صبح امروز از ارسال لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر مساعدت و حمایت از شهروندان و موعدیان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت:  بر اساس این دو فوریت فرصتی به شهرندان برای پرداخت عوارض داده می شود که تا پایان سال مجبور به پرداخت عوارض نباشند.

هاشمی در ادامه گفت: اعضای شورای شهر جلسات کمیسیون ها را از این پس به وسیله تله کنفرانس برگزار خواهند کرد.

در ادامه شهربانو امانی در تذکری ضمن تشکر از مدیریت شهری در رعایت استانداردها در ستاد فرماندهی کرونا گفت: از کادر بهشت زهرا تشکر می کنم و انها بسیار جدی دستورالعمل ها را لحاظ می کردند و امیدوارم مردم نیز این تذکرها را جدی بگیرند.

او با اشاره به فعالیت نیروهای خدمات شهری در سطح شهر به نداشتن ماسک و دستکش در آنها اشاره کرد . گفت: متاسفانه شاهد این بودم که نیروهای خدماتی که مشغول کاشت گل و گیاه بودند ازدستکش و ماسک برخوردار نبودند و تقاضا دارم به این سماله رسیدگی جدی شود.

امانی در تذکری به حوزه معاونت حمل ونقل و ترافیک درخصوص عدم تخصیص کارت بلیت رایگان به خبرنگاران گفت: براساس تبصره ماده مصوبه کاهش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده های مرکزی شهر تهران در سال 98 به شهرداری تهران اجازه داده شده است به خبرنگارانی که از سهیمه ورود به محدوده مرکزی با وسیله شخصی استفاده نموده و یا خبرنگارانی که فاقد خودرو هستند کارت بلیت رایگان یک ساله تخصیص داده شود. اما براساس گزارش های دریافتی خبرنگاران متعددی برای دریافت کارت بلیت یکساله به معاونت حمل و نقل مراجعه کردند، اما یا به آنها تخصیص داده نشده و یا آنقدر مراحل اداری زمانبر بوده که موفق به دریافت آن نشده اند.

او گفت: خبرنگارن باید بتوانند از این حق که با هدف کاهش استفاده از حمل ونقل شخصی است بتواننذ استفاده کنند و مطابق با ماده 73 قانون شوراها مراتب را به شهرداری تهران به عنوان تذکر ابلاغ می کنم.

همچنین محمود میرلوحی در تذکری با اشاره به فروش 510 میلیارد تومان اوراق قرضه متروی تهران گفت: اما همچنان شاهد تعلل بانک آینده در این زمینه هستیم. قبلا تذکر را به رئیس کل بانک مرکزی ارائه کردم اما تاثیری ندیدم و این تذکر را برای معاون اول ریاست جمهوری ارسال می کنم تا برای رفع این مساله دستور بدهند چرا که انتهای سال است و در حال از دست دادن زمان هستیم.

او گفت: متروی تهران و خط 6 و 7 بخاطر تاخیر در این اقدام در حال زیان دیدن هستند و بهره برداری خط 6 و 7دچار تاخیر می شود و این تذکر را به معاون اول ریاست جمهوری تقدیم می کنم.

همچنین محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به بساط گستری در شرق تهران به ویژه در محدوده تهرانپارس گفت: مردم نیز رعایت نمی‌کردند و شاهد حضور پرحجم وانبوه مراجعه کنندگان به این بساط گستران بودیم که خوشبختانه با اقدام معاونت خدمات شهری و شرکت شهربان و شهرداری منطقه، این محدوده پاکسازی و ضدعفونی شد.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورا نیز با اشاره به سنت ایرانیان برای حضور در پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت‌زهرا گفت: این سنت قدیمی است که بازماندگان نوروز را در کنار مردگانشان هستند. چنین اقدامی هر ساله تشویق و توصیه می‌شده اما امسال کاملاً برعکس است. در حال حاضر کاری نیز از دست مدیران بهشت‌زهرا برنمی‌آید و نمی‌توانند بگویند که مردم به زیارت اهل قبورشان نیایند اما باید بدانیم که رفتن به بهشت‌زهرا نیز خیلی امن نیست و در این شرایط دشوار، مدیریت شهری باید تمهیداتی بیاندیشد که در روزهای پایانی سال، مردم به زیارت اهل قبور نروند.

حجت نظری دیگر  عضو شورای شهر تهران نیز با انتقاد از رویه دولت در تعطیل نکردن ادارات گفت: دولت همزمان با توصیه به مردم برای خانه‌نشینی، اقدام به اعلام تعطیلی در کشور یا حداقل در استان‌های دارای نرخ بالای شیوع نکرده است.

زهرا صدراعظم نوری دیگر عضو شورا نیز  هم پیشنهاد داد در راستای قدردانی از زحمات پزشکان و پرستاران المانی از آن‌ها در پایتخت نصب شو‌د.