۰ نفر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛

دفن یکجای پسماندهای تهران برای جلوگیری از شیوع کرونا

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۱
کد خبر: 421191
دفن یکجای پسماندهای تهران برای جلوگیری از شیوع کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کاهش خطر ابتلای پاکبانان به ویروس کرونا با تامین وسایل محافظتی سطح مواجهه پاکبانان با پسماندها کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری تصمیم گرفتیم برای افزایش حداکثر ی مراتب مراقبتی، در حال رایزنی با شهرداران مناطق هستیم تا مواجهه پاکبانان با پسماندها به حداقل برسد.

وی گفت: به همین منظور در تلاشیم تا پاکبانان با تأمین وسایل محافظتی همچون دستکش و ماسک مجهز شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت در خصوص پسماندهای خشک و تفکیک پسماند پروتکل ارائه نداده بود، اظهار داشت: برای پیشگیری از خطرات احتمالی و با توجه به تجربه کشور چین، تفکیک پسماندهای خانگی را که احتمال انتقال ویروس در آن وجود داشت تعطیل کردیم.

وی ادامه داد: بنابر تصمیم و سیاست یکسانی با همکاری معاونت مالی شهرداری قرار شد قراردادهای پیمانکاران تفکیک پسماند به مدت یک ماه تمدید شده و حقوق کارکنان آنها در این مدت پرداخت شود.

علیپور اظهار داشت: بر طبق این تصمیم تفکیک پسماند خشک در سطح مخازن و آراد کوه و ایستگاه‌های میانی منتفی شده و پسماندها به صورت مستقیم برای دفع منتقل می‌شود.

وی با بیان این که انجام این کار برای مرکز پسماند بسیار سنگین است اظهار داشت: در مدت اخیر توانستیم دفع پسماند را به کمتر از ۲ هزار تومان کاهش دهیم و حالا باید بیش از ۶ هزار تن پسماندها دفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه انجام این عملیات با توجه به ظرفیت ماشین آلات و پشتیبانی کار سنگینی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: اما این روش علمی ترین روش در حال حاضر برای مدیریت پسماند محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع پسماند پزشکی هم تلاش شده تا ناوگان ما در این حوزه افزایش یابد و در مدت کمتری پسماندهای بیمارستانی جمع شود.

علیپور گفت: برای بیمارستان‌های مخصوص بیماران مبتلا به کرونا هم ماشین‌آلات جداگانه‌ای در نظر گرفته ایم.

وی افزود: در نظر داریم مرکز دفن جداگانه‌ای با عمق بیشتر و شرایط ایزوله برای دفع پسماندهای بیمارستان‌هایی که پذیرش بیماران کرونا دارند در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: اگر شرایط تغییر کرد فاز زباله سوز موجود تکمیل و تغییراتی در آن ایجاد می‌شود تا مجموعه پسماندهای پزشکی را به صورت کامل بسوزانیم.

وی با بیان اینکه باید شهروندان رعایت بیشتری را در مورد پسماندهای خانگی و پسماندهای که در معابر دور انداخته می‌شود داشته باشند گفت: با احتیاط بیشتر احتمال بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش می‌یابد.