۰ نفر

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

تشریح وظایف سازمان مدیریت پسماند در مقابل زباله‌های کرونایی/ از ایجاد بازوی جداگانه دفن تا الزام به گندزدایی کامیون‌ها

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 420797
تشریح وظایف سازمان مدیریت پسماند در مقابل زباله‌های کرونایی/ از ایجاد بازوی جداگانه دفن تا الزام به گندزدایی کامیون‌ها

رییس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران گفت که سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران موظف است در چند مرحله نسبت به آهک‌ریزی بر روی زباله‌های بیمارستانی اقدام کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ فاطمه اکبرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه جمع آوری و دفن پسماندهای پزشکی همزمان با شیوع ویروس کرونا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در اینباره داشتیم و ضوابط ویژه‌ای برای دفن پسماندهای پزشکی همزمان با شیوع کرونا تعیین کردیم.

او ادامه داد: به سازمان مدیریت پسماند تاکید کردیم که در حال حاضر شرایط برای آنکه بگوییم وظیفه بیمارستان‌ها و وظیفه شهرداری چیست، نیست و باید با توجه به اپیدمی شدن بیماری با حساسیت بالای نسبت به دفن زباله‌های پزشکی اقدام شود.

اکبرپور اضافه کرد: در نتیجه این سازمان موظف شد یک بازوی جداگانه برای دفن زباله‌های پزشکی در نظر بگیرد و تا ابلاغ پروتکل وزارت بهداشت در این‌باره، مراحله آهک‌ریزی بر روی زباله‌ها چندین بار انجام شود.

رییس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید تفکیک از مخزن صورت بگیرد، گفت: همچنین سازمان پسماند موظف است کامیون جدا برای جابه‌جایی زباله بیمارستان‌های معین کرونا در نظر بگیرد و بعد از تخلیه نسبت به گندزدایی این کامیون‌ها اقدام کند.

او تاکید کرد: همچنین این سازمان نسبت به سلامت کارکنان خود متعهد است و باید رعایت مسائل بهداشت و ایمنی کارگران را در اولویت خود قرار دهد.

اکبرپور درباره وظیفه بیمارستان‌ها نسبت به زباله‌های خود نیز گفت: در حال حاضر همه زباله‌های بیمارستان‌ها عفونی در نظر گرفته می‌شود زیرا در این شرایط امکان تفکیک وجود ندارد و شهرداری باید همه زباله‌های بیمارستان‌ها را عفونی تلقی کرده و جابه‌جا و دفن کند.

رییس اداره محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: بیمارستان‌ها نیز به ویژه بیمارستان‌های معین کرونا موظف هستند که زباله‌هایشان را در چند لایه بسته بندی و بعد تحویل شهرداری دهند.

اکبرپور در پایان و درپاسخ به این پرسش که بیمارستان‌ها و سازمان مدیریت پسماند نسبت به انجام این اقدامات متعهد هستند یا خیر گفت: در حال حاضر می‌دانم که سازمان پسماند بازوی جداگانه ایجاد کرده است اما اینکه مابقی وظایفش رو درست انجام می‌دهد یا نه اطلاع ندارم. هنوز هم از بیمارستان‌ها در اینباره نظارتی صورت گرفته نشده است.