۰ نفر

مدیر کل امور شهرداری تهران خدمات شهری؛

وضعیت مسیل و کانال‌های پایتخت مناسب است

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 420094
وضعیت مسیل و کانال‌های پایتخت مناسب است

آمارهای ارایه شده از دستگاه سنجش فرودگاه مهرآباد نشان می دهد که حجم بارش باران در پایتخت طی ۴٨ ساعت گذشته بیش از ۴٠میلیمتر بوده است اما خوشبختانه تمامی مسیل ها، کانال ها و انهار شهر تهران در وضعیت مناسب قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اصغر عطایی، مدیر کل امور شهرداری تهران خدمات شهری با اشاره به آخرین وضعیت معابر تهران در پی بارش باران اظهار کرد: حجم بارش باران که از دو روز پیش آغاز شده، براساس آمار ارایه شده از سوی دستگاه های سنجش فرودگاه مهرآباد تا شب گذشته بیش از ۴٠میلی متر تخمین زده شده و باران تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه تا این لحظه هیچ مورد ویژه ای از آبگرفتگی گزارش نشده است، عنوان کرد: زمانی شهر دچار خطر می شود که رودخانه ها، مسیل ها و کانال ها سرزیر شوند اما خوشبختانه با تمهیداتی که از سوی شهرداری تهران انجام شده وضعیت کانالها و مسیل های شهر تهران مناسب است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه حجم بارش باران در غرب و شمال تهران بیش از سایر نقاط تهران گزارش شده است، عنوان کرد: مسیل‌هایی که در این نقاط قرار دارند خوشبختانه دچار بیرون زدگی آب نشده‌اند.

او با اشاره به آماده باش تمامی مناطق ٢٢ گانه شهرداری تهران و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مناسب در سطح شهر تصریح کرد: براساس دستورالعمل های پیش بینی شده تمامی مسیل ها، کانال و انهار شهر تهران لایروبی شده‌اند. براساس این دستورالعمل ها با هماهنگی های انجام شده با آتش نشانی دستگاه های موتور پمپ و کف کش در نقاطی که احتمال آبگرفتگی و بیرون زدگی آب وجود دارد، مستقر شده است.

عطایی با بیان اینکه وضعیت شهر تهران مناسب گزارش شده است، اضافه کرد: وضعیت مناسب شهر تهران در پی بارش گسترده و بی سابقه باران ناشی از همدلی و همکاری تمامی مجموعه شهرداری تهران است.مدیران ارشد شهری نیز از نیمه شب گذشته تا صبح امروز وضعیت اقدامات انجام شده را رصد کرده و همگی پای کار آمده ‌اند.

به گفته مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با همکاری معاونت فنی عمران و خدمات شهری شهرداری تهران تمامی کانال و مسیل ها در حین بارش نیز مورد بازبینی قرار می گیرند تا در صورت نیاز با افزایش سطح دبی نسبت به افزایش سطح کانال اقدام کنند.