۰ نفر

ورودی غرب به شرق زیرگذر گیشا افتتاح شد/ برآورد هزینه‌کرد پروژه

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷
کد خبر: 419994
ورودی غرب به شرق زیرگذر گیشا افتتاح شد/ برآورد هزینه‌کرد پروژه

صبح امروز با حضور معاون فنی و عمرانی شهردار تهران زیرگذرگیشا «ورودی غرب به شرق» آن افتتاح شد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ صفا صبوری دیلمی در توضیح جزییات افتتاح زیرگذر کوی نصر معروف به گیشا گفت عملیات ساخت این پروژه در سال 1395 متوقف شده بود و  تا خرداد1398  فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. از خرداد 1398 که پل را جمع کردیم بنا بود تا اسفند 1398 پروژه را تحویل دهیم و قرارمام با مردم 29 اسفند 1398 بود. البته تاریخ افتتاح اصلی پروژه پایان خرداد 1399 بود ولی به دستور آقای حناچی شهردار تهران قرار شد در برنامه‌مان یک فشرده سازی داشته باشیم و در سال 1398 پروژه را تمام کنیم.

او ادامه داد: به خاطر مشکلات ترافیکی و شرایطی که در تهران وجود دارد و چون پروژه از نظر ایمنی تکمیل شده بود و آمادگی تردد خودروها را داشت تصمیم گرفتیم تقریبا 25 روز زودتر پروژه را در اختیار مردم بگذاریم و آنان تردد کنند. 2 تا 3 درصد از کار برای تکمیل عملیات باقی مانده را در کنار تردد مردم تکمیل کنیم و انشاالله تا پایان اسفند ماه عملیات تکمیلی انجام می شود و افتتاح رسمی پروژه در موعد مقرر خود انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: عملیات تکمیلی شامل قرنیزهایی است که باید نصب شود و کارهای کوچکی از این قبیل که هیچ ارتباطی به تردد و حرکت ماشین‌ها ندارد و گرفتاری ایجاد نمی‌کند و مردم با ایمنی رد می‌شوند.

صبوری گفت: بر اساس طرحی که نهایی شده دو کار دیگر برای گیشا باید انجام دهیم یکی احداث روگذری برای عابران و دوچرخه‌سواران و دیگری یک دور برگردان روی بزرگ راه شهید چمران «جنوب به جنوب» است  و در اوایل فروردین ماه 1399 اقدامات اجرایی‌اش را انجام می‌دهیم.

صبوری در پاسخ به پرسشی درباره میزان هزینه‌کرد در این پروژه گفت: هنوز صورت وضعیت‌ها به طور قطعی در نیامده ولی برآورد اولیه برای زیرگذر 200 میلیارد تومان بود و با مهندسی ارزشی که کردیم نزدیک به 60 میلیارد تومان پروژه را ارزان‌تر تمام کردیم.

او درباره سرعت عبور در زیرگذر نیز گفت: در اینجا هم سرعت طرح 60کیلومتر است اما وقتی پروژه تکمیل آغاز شود ده کیلومتر سرعت را کمتر می‌کنیم تا اگر مشکلاتی وجود دارد، پیدا شود و اگر ببینیم تردد ایمن است و مسأله ای ندارد سرعت را به روی سرعت طرح که شصت کیلومتر است می‌بریم.

22

23