۰ نفر

تعطیلی اغذیه فروشی‌های سی تیر

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴
کد خبر: 419500
تعطیلی اغذیه فروشی‌های سی تیر

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از لغو همه تورهای زیارتی و سیاحتی شهرداری تهران و تعطیلی دکه های اغذیه فروشی خیابان های 30 تیر و باب همایون به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «غلامحسین محمدی» که مسئولیت اطلاع رسانی در باره تدابیر اتخاذ شده علیه ویروس کرونا را در شهرداری پایتخت بر عهده دارد، این مطلب را امروز دوشنبه بطور جداگانه در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرد.

وی گفت که این تصمیمات بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است.

دکه های اغذیه فروشی خیابانهای 30 تیر و باب همایون در نزدیکی میدان امام خمینی (ره)، از جاذبه ها و مکانهای پرطرفدار گردشگران داخلی و خارجی در تهران است.

بسیاری از شهروندان و کارکنان شهرداری تهران نیز هر هفته از تورهای سیاحتی و زیارتی شهرداری استفاده می کنند.

تورهای یادشده شامل انواع تورهای تهرانگردی برای عموم شهروندان و نیز، تورهایی است که برای کارکنان شهرداری به مقاصد مختلف برگزار می شود.

گزارش این تورها در سال جاری اعلام نشده است اما تاکنون این تورها به صورت هفتگی از سوی ستاد گردشگری و دیگر سازمانهای تابعه شهرداری برگزار می شد.

بنا به گزارش سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، سال گذشته بیش از ۸ هزار تن از کارکنان شهرداری و خانواده های آنان در قالب تورهای زیارتی و سیاحتی به مشهد مقدس و جزیره کیش رفته بودند.

وضعیت شهردار منطقه ۱۳

محمدی همچنین درباره وضعیت مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ که ابتلای وی به ویروس کرونا تایید شده است،  نوشت: «آقای رحمان زاده از بخش مراقبت های ویژه به بخش عمومی منتقل شدند و حال ایشان رو به بهبود است».

توصیه هایی علیه کرونا

محمدی در توئیت دیگری از شهروندان خواست برای مبارزه با ویروس کرونا از سامانه دوچرخه های اشتراکی بیدود،‌ خرید از طریق فروشگاه های الکترونیک و یا میادین میوه و تره بار با استفاده از پیک های اینترنتی شناخته شده به عنوان مسیرهای ایمن و ساده استفاده کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظرف شش روز گذشته تاکنون ۶۴ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر جان باخته اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تهران ۳ نفر اعلام شده است.