۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

واکنش اتوبوسرانی به انتشار عکس‌های اتوبوس‌های کثیف تهران همزمان با انتشار ویروس کرونا

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲
کد خبر: 418750
واکنش اتوبوسرانی به انتشار عکس‌های اتوبوس‌های کثیف تهران همزمان با انتشار ویروس کرونا

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اعلام کرد که اتوبوس‌های شهری تهران گندزدایی می‌شود نه شستشوی کامل.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمود ترفع در واکنش به انتشار عکس‌هایی از کثیفی برخی اتوبوس‌های شهری تهران همزمان با انتشار ویروس کرونا در کشور به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: نکته اول اینکه ما کار گندزدایی را از دیشب آغاز کردیم و احتمال دارد تعدادی اتوبوس به ویژه آن‌هایی که متعلق به بخش خصوصی هستند در شب اول گندزدایی نشده باشند که در ادامه عملیات گندزدایی شبانه آنها هم ضدعفونی خواهند شد. 

او ادامه داد: نکته دوم اینکه اگر یک خودروی سواری را بخواهید به طور کامل بصورتی که در اصطلاح صفرشویی نامیده می شود بشویید حداقل سه ساعت زمان می‌برد لذا ما این تعداد اتوبوس را نمی‌توانیم به طور کامل بشوییم به همین دلیل شستشوی عادی به همراه ضدعفونی و گندزدایی انجام می شود.

ترفع اضافه کرد: نکته سوم اینکه شهروندان تصورشان این است که اگر اتوبوس‌ها شسته شوند چهره جدیدی پیدا می‌کنند اما اینطور نیست، اغلب اتوبوس‌های تهران بیش از 12سال عمر دارند و چهره یک اتوبوس فرسوده بعد از شتشو و گندزدایی تغییر خاصی نخواهد کرد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان تاکید کرد: ما جزو اولین سازمانهایی بودیم که با توجه به مسئولیت پذیری اجتماعی شروع به گندزدایی و ضد عفونی کردن وسایل دراختیارمان کردیم و نکته اینجاست که اولین انتقادات هم از ما صورت گرفته است .