۰ نفر

این خبر را رانندگان سرویس مدارس بخوانند

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبر: 416539
این خبر را رانندگان سرویس مدارس بخوانند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از الزام نصب نرم افزار محاسبه پیمایش سوخت توسط رانندگان سرویس مدارس برای برخورداری از سهمیه سوخت تخصیصی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص سهمیه اختصاص یافته به رانندگان سرویس مدارس اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مقرر شد تخصیص سهمیه سوخت رانندگان سرویس مدارس صرفاً بر مبنای احصاء پیمایش آن‌ها در قالب اعتبار نقدی به حساب مالکین این خودروها انجام می‌پذیرد.

وی افزود: این دسته از رانندگان جهت برخورداری از سهمیه تخصیصی سوخت، می‌بایست نسبت به نصب اپلیکیشن محاسبه پیمایش سوخت هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

ضامنی ادامه داد: میزان پیمایش ماهیانه هر راننده بر اساس گزارش ارسالی از نرم افزار فوق در هرماه محاسبه و مبنای اختصاص اعتبار مربوط به سهمیه سوخت است که رانندگان موظف هستند در تلفن همراه خود نصب کنند.

این مسئول در رابطه با عدم نصب اپلیکیشن محاسبه پیمایش بیان داشت: مرجع شناسایی و فعالیت در این حوزه، نرم افزار موبایلی یاد شده است و عدم نصب این نرم افزار و عدم ارائه گزارش پیمایش صورت گرفته از این طریق سبب حذف سهمیه سوخت خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با طریقه استفاده از نرم افزار عنوان شده افزود: رانندگان سرویس مدارس باید با شروع هر سرویس، شروع سفر و پایان هر سرویس گزینه پایان سرویس را از طریق برنامه ثبت کنند (این موضوع شامل سرویس‌های رفت و برگشت و سرویس دوم و سوم نیز می‌شود). مجموع سرویس‌های انجام شده و مسافتهایی که توسط راننده در مدت زمان فعالیت طی می‌شود تعیین کننده میزان سهمیه سوخت مورد نیاز راننده خواهد بود.

وی یاد آور شد: نرم افزار فوق صرفاً برای سنجش پیمایش این گروه از ناوگان جهت تعیین سهمیه سوخت بوده و کاربردی برای دانش آموزان ندارند، در خصوص نرم افزار مربوط به دانش آموزان، موضوع در کار گروه مشترکی با آموزش و پرورش در حال بررسی است که پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.