۰ نفر

رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

شهردار تهران پای کار خرید 630واگن مترو نیست/ موثر کردن فاینانس وقت زیادی از مدیر مترو می‌گیرد

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبر: 416112
شهردار تهران پای کار خرید 630واگن مترو نیست/ موثر کردن فاینانس وقت زیادی از مدیر مترو می‌گیرد

رییس شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران باید در زمینه خرید 630واگن مترو از تهران به شدت پیگیر باشد که البته نیست.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی کندی روند خرید 630واگن مترو از چین به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این روند واقعا کند است. متاسفانه پیگیری‌های شهرداری در این زمینه جدی نیست و باید برای این قرارداد وقت بیشتری بگذارد.

او با بیان اینکه این موضوع باید اولویت اول شهرداری تهران باشد که نیست و وقت هم برایش نمی‌گذارد، ادامه داد:  اگر از همین الان هم قرارداد عملیاتی شود حداقل 10قطار از 630قطار به این دوره می‌رسد.

رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: مشکلی که در ارتباط با نوع ارز درمیان بود حل شد و بانک عامل هم بانک کشاورزی انتخاب شد.

هاشمی با بیان اینکه در این قرارداد شهرداری هیچ سهمی ندارد و فقط باید پیگیری کند، گفت: سازمان شهرداری و دهیاری‌ها باید هرچه زودتر ظرفیت را باز کند که قابل باز کردن نیز هست. دولت هم حمایت می‌کند و مشکلی ندارد.

رییس شورای شهر تهران گفت: فقط باید به بانک مرکزی رفته، از صندوق ذخیره پول بگیرند، نامه‌ای به بیمه دولتی چین بنویسند و به چین رفته و ضمانت نامه و پیش پرداخت بدهند.

هاشمی اضافه کرد: اینها کارهایی است که باید آقای شهردار روی میز بگذارد و تک تک آنها را در دولت و شهرداری پیگیری کند. این مشکل را در مترو هم داشتیم و همیشه با فاینانس کار می کردیم و تبدیل و موثر کردن فاینانس از مدیر مترو وقت خیلی زیادی می گیرد و شهردار تهران هم باید خیلی جدی پای کار باشد که البته نیست.