۰ نفر

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

پیاده‌روهای عریض تهران، نصف می‌شود

۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 415570
پیاده‌روهای عریض تهران، نصف می‌شود

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نصف شدن پیاده‌روهای عریض تهران برای توسعه مسیر دوچرخه‌سواری خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ یوسف حجت در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام توسعه و گسترش مسیرهای دوچرخه در سطح شهر به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: تعدادی معابر دوچرخه در نقاطی از شهر بازگشایی کردیم و تعداد دیگری مثل معبر خیابان کریم خان زند نشان داد که معبر خوبی است و درحال دائمی کردن آن هستیم.

او ادامه داد: قسمتی که با نرده از خیابان جدا شده بود، الان به صورت جدول و با بتون جدا می شود و معابر با استاندارد بالا برای دوچرخه‌ها آماده‌سازی می‌شوند. 

سرپرست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دیگر تا پایان سال برنامه‌ای برای افزایش مسیرها نداریم و بیشتر بر روی بهسازی مسیرهای موجود کار می‌کنیم، تاکید کرد: در سال آینده در نظر داریم خیابان‌هایی که پیاده‌روی عریض دارند، تردد عابر پیاده در آنها خیلی زیاد نیست و پیاده رو تقریبا بدون استفاده مانده را نصف کنیم و مسیر دوچرخه در آنجا احداث کنیم.

 حجت اضافه کرد: این مورد خواسته خود مردم است زیرا تردد در پیاده‌روها برای دوچرخه سوارها خیلی امن تر از تردد در سواره رو است و خانواده‌ها دیگر نگران فرزندانشان که در پیاده‌روها دوچرخه سواری می‌کنند نیستند که با ماشین تصادف کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیح داد: در خیابان کریم خان زند در حال یکی کردن پیاده راه را با مسیر دوچرخه هستیم که با نام پیاده روی دوچرخه و رنگی متفاوت ایجاد می‌شود و  ایمنی دوچرخه‌سواران را نیز تامین می‌کند.