۰ نفر

تولیت کاخ مرمر با شهرداری تهران است/ مسوولان رسیدگی کنند

۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱
کد خبر: 414538
تولیت کاخ مرمر با شهرداری تهران است/ مسوولان رسیدگی کنند

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ای کاش به جای ملک اقدسیه روی کاخ مرمر که تولیت آن با شهرداری تهران است، تمرکز می‌کردند. چهل سال است که کسی به موضوع وقفی این ملک نپرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص فروش «عمارت اقدسیه» اظهار داشت: اگر یک بنایی ارزش میراثی و تاریخی داشته باشد، دلیلی بر ممنوعیت خرید و فروش آن نیست.

معاون شهردار در تشریح چرایی فروش ملک اقدسیه توسط شهرداری تهران گفت: اگر این ملک که در شمال شهر قرار دارد، فروخته شود و بتوانیم از منابع حاصل از آن ملکی را در پهنه تاریخی مرکز تهران تملک کنیم یا در پروژه‌هایی که باعث رونق‌بخشی به عرصه‌های تاریخی می‌شود، سرمایه‌گذاری کنیم، بهتر نیست؟

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره این تصمیم شهردار اظهار داشت: مشکل شهردار این است که در یک خانه هزار متری زندگی نکرده و آپارتمان خودش را ترجیح داده است، آیا حتما شهردار تهران باید در یک خانه هزارمتری زندگی می‌کرد؟

گلپایگانی درباره حضور شهرداران مختلف در این ملک گفت: آقای احمدی نژاد و قالیباف در آن سکونت نداشتند و فقط آقای الویری مدتی در آنجا حضور داشت و اینها ارزش تاریخی نیست. میراث فرهنگی کمیته‌ای دارد و اگر آنها بگویند، باارزش است، حرف آنها سندیت دارد.

او درباره چرایی بسته شدن دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه طرح تفصیلی، گفت: این مساله را باید از سازمان فاوای شهرداری پیگیری کنید.

گلپایگانی با انتقاد از جو سیاسی ایجاد شده درباره ملک اقدسیه گفت: ای کاش به جای ملک اقدسیه روی کاخ مرمر هم که تولیت آن با شهرداری تهران است، تمرکز می‌کردند. چهل سال است که کسی به موضوع وقفی این ملک نپرداخته است. آن کاخ نیز بخشی از تاریخ ایران است و موزه در خور توجهی دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران اظهار کرد: در این دوره شورا و شهرداری توانستند، مسئولان را راضی کنند که درِ آن کاخ به روی مردم شهر باز شود و رسانه‌ها هم در این راستا باید پاسدار حقوق مردم باشند.

معاون شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری برای کاخ مرمر گفت: یک کارشناس حقوقی را برای پیگیری موضوع کاخ مرمر انتخاب کرده‌ام که به زودی نظر خود را به معاونت معماری و شهرسازی اعلام می‌کند. همچنین او مساله فقهی کاخ مرمر را نیز مشخص خواهد کرد، اما من به عنوان یک مدیر، به تنهایی، بدون کمک رسانه‌ها و وجدان عمومی شهر نمی‌توانم کاری از پیش ببرم.