۰ نفر

واکنش هاشمی به کاخ نشین خواندن پدرش ازسوی رییس بنیاد مستضعفان

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲
کد خبر: 411286
واکنش هاشمی به کاخ نشین خواندن پدرش ازسوی رییس بنیاد مستضعفان

رئیس شورای شهر تهران درباره اظهارات رئیس سازمان بنیاد مستضعفان گفت: نامه‌ای به صورت خصوصی برای فتاح نوشتم و گله کردم. چرا که متاسفانه به صورت ناخواسته سخنانی مطرح شد و از صحبت‌های او سوء استفاده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی در حاشیه یکصد و نود و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه هم اندیشی برگزار نشد، بلکه جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی متمم بودجه ۹۸

کلیات متمم و بخش درآمدی تصویب شد که سقف را از ۵۹۰۰ به ۵۶۰۰ راندیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره بخش هزینه ها صحبت شد ادامه داد: خوشبختانه امروز بحث ها جدی بود و حتی صداها بلند و پایین شد و قهر و آشتی هم داشتیم و به نتیجه مثبت رسیدم و یکشنبه هفته آینده متمم بودجه را تصویب می کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه کمک ۳هزار میلیاردی دولت هم به بخش درآمدی متمم بودجه اضافه شد در ادامه گفت: شهرداری باید این مساله را پیگیری و دریافت کند و این مبلغ در سقف بودجه نیامده چرا که این احتمال که شهرداری قطعا آنرا دریافت کند کم است.

هاشمی درباره تاخیر در ارائه بودجه سال ۹۹ اطهار داشت: امروز باید بودجه سال آینده می آمد که کم کاری از شورای شهر است چرا که تا متمم به تصویب نرسد نمی توانیم بودجه را بیاوریم. می دانید که در مساله بودجه، بررسی ها صنفی می شود و هرکسی برای حوزه خود به دنبال تامین مالی است‌و اگر بخواهیم مدام بودجه را تغییر دهیم و ارقام را بالا و پایین کنیم دچار مشکلات می‌شویم و باید به یک جمع بندی برسیم.اما بودجه سال ۹۹ باید هفته آینده به صحن بیاید چراکه راهی جز این نداریم.

هاشمی در پاسخ یه این سوال که آیا اولویت های تحقق پذیر کمیسیون ها در بودجه سال آینده مشخص شد گفت: سه اولویت تحقق پذیر کمیسیون ها هم آماده شده است و به زودی از سوی معاونت برنامه ریزی منتشر خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران، در واکنش به سخنان پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مورد ایت‌الله هاشمی و دفتر وی در کاخ مرمر گفت: نامه‌ای به صورت خصوصی برای فتاح نوشتم و گله کردم. چرا که متاسفانه به صورت ناخواسته سخنانی مطرح شد که از صحبت‌های وی سوء استفاده شد.

وی ادامه داد: از سخنان فتاح سوء استفاده شد چرا که فتاح دوستدار آیت‌الله بوده و هست و امروز نیز تلفنی با وی صحبت می‌کنم و می‌خواهم صحبت کند تا سوء استفاده ها رفع شود در غیر این صورت از آنجایی که باید از جایگاه آیت‌الله دفاع کنم قطعا صحبت خواهم کرد.

وی در ادامه در مورد عدم توسعه سیستم حمل و نقل گفت: مشکل این است که بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری صرف امور جاری و دستمزد می‌شود به گونه‌ای که از 18 هزار میلیارد تومان ، حدود 10 الی 12 هزار میلیارد تومان صرف امور جاری و دستمزد می‌شود و عملا بودجه نقدی به حمل و نقل نمی‌رسد. و به همین دلیل برای توسعه حمل و نقل عمومی بر روی تحقق پذیری بودجه غیر نقد تمرکز کردیم امامی‌بینید که بودجه غیر نقد نیز کمتر محقق می‌شود.

وی افزود: بر اساس نظریات شهرداری تهران اختیار واگذاری املاک و تحقق بودجه غیر نقد از شهرداری‌های مناطق گرفته شده است و می‌بایست از طریق مزایده در سازمان املاک این اتفاق بیافتد که این روند کند است و همچنین شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز اختیار بودجه غیر نقدشان را ندارند و مساله‌ی اصلی این است که اکثر کسانی که در مزایده‌ها شرکت می‌کنند طلبکار از شهرداری هستند و مزایده را به عنوان طلبشان بر می‌دارند و عملا بودجه ای دست شهرداری نمی‌ماند.