۰ نفر

شهردار تهران خبر داد؛

افتتاح 38پد بالگرد در سطح شهر تهران/ استقرار آمبولانس‌های اورژانس در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 408750
افتتاح 38پد بالگرد در سطح شهر تهران/ استقرار آمبولانس‌های اورژانس در کنار ایستگاه‌های آتش‌نشانی

شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران تاکید کرد که پراکنش پدهای هلیکوپترهای اورژانس در سطح شهر افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در قالب توافقی که با سازمان اورژانس انجام شده بود، ٣٨ پد بالگرد را در سطح شهر افتتاح می‌کنیم تا در شرایط بحرانی به شهروندان خدمات دهند؛ معمولا برای بیماران قلبی یا جابه‌جایی اعضای پیوندی، این وسیله بهترین گزینه حمل‌ونقل ممکن است.

او افزود: هلیکوپترهای اورژانس تا پیش از این هم در حومه حضور داشتند و در سطح شهر کمتر بودند، اما با این همکاری امکان حضور بیشتر آن‌ها در شهر فراهم شد. امکان استقرار آمبولانس‌های اورژانس در کنار ایستگاه‌های آتش نشانی نیز فراهم شد و همچنین تعداد زیادی از سوله‌هایی بحران هم برای این شرایط بحرانی آمادگی پیدا کرده‌اند.

شهردار تهران ادامه داد: کار بزرگی انجام شد که بدون همکاری دو دستگاه میسر نمی‌شد. خوشبختانه ریاست محترم سازمان اورژانس هم همکاری لازم را داشتند تا بتوانیم آن را به انجام برسانیم. تا الان پراکنش پدها در سطح شهر تهران قابل قبول است اما امکان افزایش آن‌ها نیز وجود دارد؛ تمام تلاش ما نیز بر این است که این پراکنش در بخشهای مختلف شهر ایجاد شود.

حناچی خاطرنشان کرد: اورژانس کار خود را انجام می‌دهد اما وقتی همکاران ما از ایستگاه‌های آتش‌نشانی اعزام می‌شوند، می‌توانند با اورژانس همکاری کنند. این قرار گرفتن دو دستگاه در کنار یکدیگر منشأ خدمات و خیرات بسیاری است.