۰ نفر

بزرگراه رسالت به نام سردار شهید قاسم سلیمانی تغییر یافت

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲
کد خبر: 407256
بزرگراه رسالت به نام سردار شهید قاسم سلیمانی تغییر یافت

اعضا شورای شهر تهران در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران دو فوریت تغییر نام بزرگراهی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی حد فاصل کردستان به شهید یاسینی را مورد بررسی قرار دادند.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی در ابتدا گفت: دو فوریت این طرح با ۱۷ امضا ارائه شده است و اگر کسی مخالف دو فوریت است صحبت کند که این دو فوریت مخالفی نداشت و به رای گذاشته شد.

در این جلسه تغییر نام بزرگراه رسالت به نام سردار شهید قاسم سلیمانی با ۱۷ رای موافق تصویب شد.

در ادامه حجت نظری در دفاع از این دو فوریت گفت: جایگاه ایشان برای ما مشخص است و چرایی اینکه معبر یا بزرگراهی رد به دهیم به نام ایشان اختصاص دهیم خیلی عجیب نیست. سردار سلیمانی تنها در مرزهای ایران خلاصه نشد و در کل ایران محبوب بود.

وی ادامه داد: اکثریت مردم ایران و تعداد قابل توجهی از منطقه از ایشان به نیکی یاد شد و باید حتما این زحمات را قدر بدانیم و امیدواریم راه ایشان ادامه یابد.

نظری گفت: علت انتخاب بزرگراه رسالت این بود که سه بخش دارد و غربی ترین قسمت به نام حاج حسین همدانی است و هم رزم ایشان است که در عراق به شهادت رسید، آیت الله حکیم در مرکز این اتوبان است که ایشان هم در عراق ترور شد و با نامگذاری این قسمت به نام سردار سلیمانی که او نیز در عراق به شهادت رسید، کل معبر از ابتدا تا انتها پیامی را می تواند به همگان مخابره کند چه کسانی که ایشان را دوست دارند و چه کسانی که از وجود ایشان متضرر شدند.

نظری پیشنهاد داد نامگذاری بدون تغییر نام تونل و میدان انجام شود.

سید محمود میرلوحی در ادامه گفت: اگر قرار است نامگذاری انجام شود بدون تغییر نام تونل و پیدا نباید باشد و باید این نظر اصلاح شود.

احمد مسجدجامعی در ادامه اظهار داشت: رسالت نام رسول اله است و همه اینها ذیل نام ایشان است که معنا می یابد، در نتیجه باید سعی شود نام رسالت حفظ شود.

محسن هاشمی در پاسخ به مسجدجامعی گفت:بزرگراه نبوت و امامت داریم، حالا رسالت اش رفته است.

مسجد جامعی در پاسخ گفت: همان نبوت و امامت هم از بین نرود.

سرانجام دو فوریت طرح تغییر نام بخش غربی بزرگراه رساعت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ۱۷ موافق تصویب شد.