۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توضیحات مدیرکل محیط زیست شهرداری درباره مرگ دلفین برج میلاد/ ارزش هر دلفین 4.5میلیارد تومان است

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 407055
توضیحات مدیرکل محیط زیست شهرداری درباره مرگ دلفین برج میلاد/ ارزش هر دلفین 4.5میلیارد تومان است

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران توضیحاتی را راجع به مرگ یکی از دلفین‌های مجموعه دلفیناریوم برج میلاد ارائه کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شینا انصاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر شرایط نگهداری دلفین در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: دلفیناریوم برج میلاد به وسیله پیمانکار بهره‌بردار اداره می‌شود ولی مالک حیوانات شخص دیگری است که دلفین‌ها و شیرهای دریایی را به بهره‌بردار اجاره داده است. مبنی بر اظهارات مسئولان برج میلاد و اخبار منتشر شده در این زمینه ارزش هر دلفین، 4.5میلیارد تومان است. 

او با بیان اینکه طبق پیگیری انجام شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران این محل جهت احداث دلفیناریوم از سال 92 دارای مجوز سازمان محیط‌زیست است، اضافه کرد: از طرف دیگر به لحاظ شرایط اقتصادی سرمایه هنگفتی بابت تهیه و نگهداری هر دلفین لحاظ شده است و به خاطر نمایش حیوانات بحث درآمدزایی نیز مطرح است. بنابراین حداقل نگهداری درست و اصولی و جلوگیری از مرگ حیوان، مورد انتظار است.

رییس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: طبق گزارش‌های واصله، صبح روز جمعه 29 آذرماه، ساعت 7:45 یک دلفین تلف شده است که علت آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست؛ در حال حاضر تنها نارسایی قلبی (سکته قلبی) گزارش شده است. 

انصاری همچنین تاکید کرد: بنا بر اظهارات مسئولان مجموعه طی روز پنجشنبه نیز شرایط جسمانی دلفین مذکور مساعد بوده است.  در اینباره ضروری است مراجع معتبر نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل دامپزشکی استان تهران، به عنوان مراجع قانونی مدارک و نتایج کالبدشکافی و آزمایشها را بررسی و به شهرداری تهران اعلام کنند.