۰ نفر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران؛

تبدیل چوب و سرشاخه هرس شده به بیوکمپوست

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 407033
تبدیل چوب و سرشاخه هرس شده به بیوکمپوست

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بازدید چند ساعته از مرکز دپوی چوب و سرشاخه هرس شده در مناطق (1،4،18،22) بازدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجتبی یزدانی و هیات همراه در بازدیدی چند ساعته از مرکز دپوی چوب و سرشاخه هرس شده در مناطق (1،4،18،22) بازدید و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفت و دستورات لازم را برای اجرای بهینه آن صادر کرد.

یزدانی در این بازدید با ذکر این نکته که با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط این معاونت و در راستای کاهش میزان پسماند حجیم انتقالی به مجموعه آرادکوه دیگر چوب و سرشاخه درختان به مجموعه آرادکوه منتقل نمی شود، گفت: بنابراین چوب و سرشاخه درختان توسط پیمانکار مربوطه از مناطق 22گانه جمع آوری و به محل های تعیین شده از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران به 5 منطقه (1،4،15،18،22) منتقل می شود.

وی ادامه داد: همچنین براساس برنامه ریزی های انجام شده چوب و سرشاخه هرس شده درختان به منظور استفاده بهینه و مجدد از کلیه بقایای گیاهی حاصل از هرس زمستانه درختان از مناطق شهر تهران جمع آوری و پس از تبدیل آن به چیپس جهت تبدیل به بیوکمپوست (کمپوست گیاهی) و استفاده در فضای سبز شهر تهران به منطقه 18 تحویل می شود.

یزدانی تاکید کرد: بیوکمپوست تهیه شده از لحاظ ارزش غذایی برای خاک و عملکرد بهتر آن در احیای بافت خاک از ارزش بسیار بالایی برخوردار است که با تدبیر شهرداری تهران استفاده مجدد از سرشاخه منجر به استفاده از این کودها در فضای سبز شهر تهران خواهد شد.