۰ نفر

دوچرخه‌های بیدود به تهران باز می‌گردند؟

۹ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳
کد خبر: 405767
دوچرخه‌های بیدود به تهران باز می‌گردند؟

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهردارتهران گفت: احتمالا از فردا دوچرخه های بی دود دوباره به شهر تهران باز می گردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، از ابتدای دی ماه مسئولیت پل‌های مکانیزه عابر پیاده به معاونت حمل و نقل واگذار شده است، خرابی های پی در پی بسیاری از پل های مکانیزه عابر پیاده و افزایش هزینه های نگهداشت این پل ها باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است. مسئولیت تازه این معاونت خواهد بود.

یوسف حجت رییس سازمان ترافیک شهرداری تهران و سرپرست معاونت حمل و نقل درخصوص دلایل پذیرش این مسئولیت جدید گفت: پل‌های عابر پیاده و مکانیزه مانند پیاده‌روها، یکی از مُدهای حمل و نقل هستند و ماهیتاً در حوزه کاری حمل و نقل قرار می‌گیرند که پیش از این سازمان زیباسازی مسئولیت آن را بر عهده داشت و مسئولیت پر دردسر و پرچالشی است به ویژه در شرایط فعلی که نگهداشت آن، هزینه‌های بالایی دارد و با توجه به تحریم‌ها، کار سخت و دشواری است اما پل‌های عابر پیاده به حوزه حمل و نقل مربوط می‌شد و باید این حوزه، آن را مدیریت می‌کرد.

وی ادامه داد: این واگذاری بدون جایگاه تبلیغات است که آن را به صورت داخلی حل می‌کنیم و بودجه نگهداشت آن را تأمین خواهیم کرد.

حجت افزود: پل‌های مکانیزه در شهر را به چهار پهنه تقسیم کرده و هر پهنه را به یک پیمانکار واگذار می‌کنیم که رقابت نیز میان پیمانکاران وجود داشته باشد. پیمانکاران موظف هستند در عمده روزهای سال، پل‌ها را سالم و تمیز در اختیار شهروندان قرار دهند که این اتفاق نیاز به زمان ۶-۵ ماهه دارد زیرا تا فرآیند مناقصه، پهنه‌بندی و خرید تجهیزات و قطعه اتفاق بیفتد، باید صبر کنیم و امیدواریم اواسط سال آینده در این حوزه اتفاقات خوبی بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا مذاکرات شما با «بیدود» به نتیجه جدیدی رسیده است؟ گفت: امیدواریم اگر اتفاق جدیدی نیفتد، احتمالاً از فردا در روز «سه‌شنبه‌های بدون دود»، دوباره دوچرخه‌های «بیدود» به تهران بازگردند البته این موضوع صد درصدی نیست اما صحبت‌های لازم در این خصوص انجام شده است.