۰ نفر

در اولین همایش قائم مقام ذیحساب نظارت و ارتقای انضباط مالی مطرح شد:

هاشمی: هزینه‌های جاری شهرداری زیاد شده است!

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 404672
هاشمی: هزینه‌های جاری شهرداری زیاد شده است!

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هزینه های جاری حدود سی درصد بیشتر از بودجه در نظر گرفته شده هزینه شده است در حالی که در حوزه عمرانی بودجه های تعیین شده کامل تخصیص نیافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اولین همایش قائم مقام ذیحساب نظارت و ارتقای انضباط مالی که امروز برگزار شد گفت: از نظر ما در شورای اسلامی شهر تهران ذی حساب را شهردار تهران می دانیم که ذی حساب شماره یک نامیده می شود.

وی ادامه داد: این شهرداری یک سری ذی حسابان قایم مقام دارد که اسمشان می شود قایم مقام ذی حساب شماره یک. بعد از آن قایم مقامات ذی حساب شماره دو را داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: گروه اول که پولها را خرج می کنند امروز در این همایش نیستند و کاش آنها هم حضور داشتند.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: امروز در شورای شهر فقط شهردار انتخاب می شود و گفته میشود که اعضای شورا در سایر انتصابات دخالتی نکنند اما خوب بود که قایم مقامات ذی حساب شماره یک هم از ما تایید می‌گرفتند.

وی گفت: اگر قرار باشد اشراف واقعی ایجاد شود باید بر همان قایم مقامات ذی حساب شماره یک که روسای شرکتهای و مدیران مناطق هستند اشراف داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شما عزیزان نقش کلیدی در اجرای درست قانون دارید و همانطور که آیت الله جنتی در انتخابات نظارت استصوابی دارد شما هم در فرآیندهای مالی نظارت استصوابی خواهید داشت.

محسن هاشمی با اشاره به برخی مشکلات نظیر ارتباط ذی حسابان با مدیران بالادستی گفت: البته بعید می دانم که شما بتوانید هماهنگی با مدیران بالادستی نداشته باشید بخشی به دلیل روابط موجود و بخشی هم به خاطر مشکلاتی که وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا شما ذی حسابان تمام شرح وظایف تعیین شده برایتان را پایش میکنید و پیشگیری می کنید از وقوع تخلفات و انحرافات یا خیر زیرا اگر اینگونه باشد ما شاهد شفافیت روندهای مالی شهرداری تهران می شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بودجه های سالانه براساس برنامه های پنج ساله تعیین می شود و تخصیص ها براساس پیشرفت کارها انجام میگیرد اما همیشه شاهدیم که برای هزینه های جاری عموما اصلاحیه بودجه درخواست میشود.

وی ادامه داد: در اینجا نقش ذی حسابان مهم‌ تلقی می شود زیرا اگر از ابتدا ذی حسابان درست نظارت کنند دیگر بودجه های جاری هدر نرفته و به دقت هزینه می شود.