۰ نفر

مراکز پرخطر تجاری تهران

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴
کد خبر: 404380
مراکز پرخطر تجاری تهران

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز بیش از یک سوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساخت و سازها رخ می دهد و ۱۷درصد از این حوادث منجر به فوت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حاتم شاکرمی در همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات آتش نشانی گفت: امروز بیش از یک سوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساخت و سازها رخ می دهد و ۱۷ درصد از این حوادث منجر به فوت می شود. این نکته مهمی است که شهرداری باید به عنوان صادر کننده پروانه های ساخت در اجرای ایمنی یک اقدام اساسی انجام دهد زیرا زمان صدور پروانه یکی از گلوگاه های ایمنی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد در زمان ساخت و ساز از پیمانکاران ناکارآمد استفاده می شود و مسئله تاسف بار تر این است که همین پیمانکاران کار خود را به پیمانکاران دیگر و بعضا کارگران می سپارند، تصریح کرد: ناظران ساختمان باید ایمنی لازم در زمان ساخت و ساز را ایجاد کنند.

وی افزود: در بسیاری از ساخت و سازها می بینیم که گودبرداری‌ها ایمن سازی نمی‌شود و ریزش این گودها منجر به فوت افرادی می شود که لازم است شهرداری در این زمینه سختگیری بیشتری داشته باشند.

معاون وزارت کار گفت: تنها موردی که نمی توان از آن گذشت کرد، توجه به پیگیری از وقوع حوادث است. امروز بازار تهران یکی از محل های پر ریسک و مخاطره امیز در تهران است زیرا هر روز حدود یک میلیون نفر در بازار تهران حضور دارند و کالاها به صورت ناایمن انباشته شده است که اگر حادثه ای در  بازار تهران رخ دهد نباید انتظار داشته باشیم آتش نشان ها کاری انجام دهند.

وی ادامه داد: امروز در خیان منوچهری و بازار تهران بسیاری از منازل مسکونی به واحد های صنعتی تبدیل شده و شهرداری باید نسبت به ایمن سازی بازار تهران و تعطیل کردن واحدهای مسکونی که به مراکز تولید تبدیل شده است، اقدام کند.

شاکرمی گفت: امروز بیش از ۲۰۰ مرکز تجاری پر خطر در تهران وجود دارد و ما به عنوان وزارت کار خواستار تعطیلی ۴۰ واحد تجاری ناایمن شدیم.

معاون وزارت کار با تاکید بر اینکه سیستم پر خطر برق در بازار احتمال آتش سوزی را در این محل بسیار افزایش داده است گفت: امروز بحث ایمنی چه در محیط کار و چه در منازل مسکونی و مراکز تجاری مسئله مهمی است.

وی افزود: در تهران ساختمان های مسکونی و تجاری احداث شده است که در زمان حوادث امداد رسانی به آنها غیر ممکن است.

معاون روابط کار وزارت کار افزود: طبق ماده ۸۷ شهرداری‌ها  هر فردی که بخواهد ساختمانی تجاری احداث کند باید از وزارت کار تایید ایمنی دریافت کند که متاسفانه این قانون اجرا نمی شود.