۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شاخص آلودگی هوا باید چند باشد؟/ اعداد چه می‌گویند؟

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۲
کد خبر: 402882
شاخص آلودگی هوا باید چند باشد؟/ اعداد چه می‌گویند؟

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا تا شاخص 100 سالم و از 100 به بالا ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم برای همه گروه‌ها خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امسال برخلاف سال گذشته باد و باران به کمک مسوولان برای کاهش آلودگی هوا همزمان با آغاز فصل سرما و پدیده وارونگی هوا نیامد و تهرانی‌ها امسال تاکنون 51روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 4 روز  هوای ناسالم برای همه افراد را تجربه کردند. این درحالی است که سال گذشته و به مدد وزش باد و بارش باران تهران هیچ روز ناسالمی برای همه گروه‌ها نداشت و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نیز 41 روز بود.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که هرکدام از اعداد شاخص‌ کیفیت هوا بیانگر چه وضعیتی است؟

مطابق با تعریف شرکت کنترل کیفیت هوا "شاخص اندازه گیری آلودگی هوا بر اساس استاندارد EPA که در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران مورد استفاده است دارای تقسیم بندی زیر است: 0تا 50 پاک، 51تا 100 سالم، 101تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای همه، 200 تا 300 بسیار ناسالم، 300 تا 500 خطرناک. لذا قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در هر کدام از گروه های فوق دارای تعاریفی است که بعضا برخی از آن ها سبب اثراتی بر سلامت انسان ها می شود.

روز دوشنبه شاخص آلودگی هوا در برخی مقاطع روز به 171 هم رسید که مطابق با گفته شهردار تهران اگر باران به کمک شهر و شهروندان نمی‌آمد باید شهر را تخلیه می‌کردیم!

شاخص آلودگی هوا باید چند باشد؟

مقایسه تعداد روزهای سالم و ناسالم سال گذشته و امسال (تا به امروز)

شاخص آلودگی هوا باید چند باشد؟