۰ نفر

جزییات توافق پنهانی شهردار با بنیاد مستضعفان

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبر: 402570
جزییات توافق پنهانی شهردار با بنیاد مستضعفان

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران جزئیات تفاهم نامه شهرداری و بنیاد مستضعفان را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا گلپایگانی  با بیان اینکه بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی است که املاک   زیادی در شهر تهران دارد، گفت: یکی از نهادهایی که متقاضی درخواست های پروانه ساخت و پایان کار بزرگ مقیاس در شهر تهران است بنیاد مستضعفان است ما از این دست ذی نفعان در شهر تهران ستاد اجرایی فرمان امام  ،آستان قدس  ،اوقاف و... را داریم  ،شهرداری برای حل مشکلات این نهادها فرآیندهای ویژه ای را تعریف کرده تا در زمان کوتاهی مشکلات زمین  و املاک شان حل و فصل شود.

گلپایگانی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت واگذاری ساختمان بنیاد و زمین های اطراف آن بود که  بخشی از آن هم در اراضی عباس آباد قرار دارد، پیشنهاداتی شده که این زمین ها با شهرداری تهاتر شود . یعنی شهرداری در ازای این زمین ها ساختمان هایی که در داخل شهر دارد را تهاتر کند .  این ایده ای است که مطرح شده و نیاز دارد در خصوص آن بررسی های حقوقی و مالی بیشتری انجام شود. همچنین در خصوص ساختمان جدید پلاسکو نیز موضوعاتی مطرح شد. نقشه های اصلاح شده به شهرداری تهران ارائه شده و در خصوص تعیین عوارض نیز براساس تصمیمی که در کمیسیون معماری و شهرسازی گرفته شده اقدام خواهد شد.

وی در خصوص باغ های در اختیار بنیاد نیز توضیح داد: تفاهم هایی در خصوص در اختیار گرفتن برخی باغات و تبدیل به فضای سبز عمومی انجام شده است. به خصوص باغ هایی که جنبه تاریخی دارند که دو مورد آن در خصوص بوستان پدر و باغ وثوق الدوله در حال انجام است. بنیاد به عنوان نهادی که بسته بزرگی از املاک شهر را در اختیار دارد، بسته پیشنهادی را مطرح کرده و شهرداری می تواند در این بخش تسهیل گری کند به ویژه آنکه در بحث بازآفرینی املاک چند ملک بزرگ بنیاد نیز برای ایجاد مسکن ملی مطرح است که باید در کمیسیون ماده ۵ در خصوص این املاک  تصمیم گیری شود. شهرداری کمک های لازم را در خصوص این موارد انجام خواهد داد و بنیاد نیز برای رفع نیازهای شهر از جمله زمین هایی که برای  شبکه معابر لازم است یا در ایجاد فضای سبز عمومی  باغات تعامل لازم را با شهرداری خواهد داشت.