۰ نفر

پیشنهاد عضو شورا به بنیاد مستضعفان/ باغ هایتان را به شهر هدیه دهید!

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۳۳
کد خبر: 402406
پیشنهاد عضو شورا به بنیاد مستضعفان/ باغ هایتان را به شهر هدیه دهید!

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شورا در جریان جزئیات تفاهم نامه شهرداری و بنیاد مستضعفان نیست و این با رویکرد تعاملی مدیریت شهری منافات دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد سالاری در پاسخ به پرسشی در خصوص تفاهم نامه شهرداری و بنیاد مستضعفان گفت: اینکه شهرداری و شهردار تهران این اهتمام را داشته باشند که برای اداره شهر و خدمات رسانی بهتر به شهروندان با سایر سازمان ها و نهادها تعامل داشته باشند و تفاهم نامه هایی معطوف به مصالح شهر و تسهیل گری در خدمات رسانی بهتر به شهروندان منعقد کنند، ما نیز به عنوان شورای شهر استقبال می کنیم. بنیاد مستضعفان نیز طی این مدت رویکرد قابل تقدیری نسبت به حوزه شهری داشته و تعاملات خوبی در این مدت داشته ایم اما اینکه اعضای شورای شهر و کمیسیون های تخصصی در جریان تفاهم نامه های مهم نباشند، با رویکرد تعاملی منافات دارد.

وی تأکید کرد: هر گونه تعهدی که در فرآیند این تفاهم نامه ها به سازمان ها و نهادهای دیگر داده می شود باید با موافقت و نظر اعضای شورای شهر باشد که در تفاهم نامه اخیر چنین نبوده است.

سالاری با اشاره به اینکه زمزمه هایی در خصوص واگذاری ساختمان های موجود بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران شنیده می شود، گفت: در جلسه ای شهردار تهران این موضوع که در فرایندی ساختمان های موجود بنیاد به شهرداری واگذار شود را مطرح کرد و من در همان جلسه به صراحت و محکم با این پیشنهاد مخالفت کردم. در حال حاضر شهرداری برای انجام مأموریت ها و اولویت های دستاوردمحور نیاز به منابع درآمدی قابل توجهی دارد و در اختیار گرفتن این ساختمان ها به مصلحت شهر و شهروندان تهرانی نیست و به نظر می آید رویکرد شورا با چنین تصمیماتی مغایرت داشته باشد و به عنوان کمیسیون تخصصی اجازه چنین تصمیمی را نمی دهیم.

وی در خصوص واگذاری باغات بنیاد مستضعفان به شهرداری گفت: در تعاملاتی که پیش از این با بنیاد مستضعفان داشتیم، قرار بر این بود این باغات از سوی بنیاد به شهر و شهروندان تهرانی هدیه شود. اینکه شهرداری برای این باغات عدد، رقم و امتیاز به نهادهای حاکمیتی بدهد، درست نیست و ما موافق این رویکرد نیستیم. این باغات پس از لغو قانون برج باغ ها و قانونی شدن دستورالعمل ماده ۱۴ زمین شهری اجازه بارگذاری حداقلی دارند و عملا این مصوبات، این باغات را در اختیار شهر قرار داده اند دلیلی ندارد که مدیریت شهری برای گرفتن این باغات اقدام به تهاتر یا پول کند و تأکید داریم این باغات باید به شهروندان تهرانی هدیه شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تأکید کرد: شورا انتظار دارد چنین تفاهم نامه هایی که به گفته شهردار تهران تفاهم نامه های مهم و بزرگی است، ابتدا برای اعضای شورای شهر، جامعه و رسانه ها شفاف سازی شوند و ما نیز در جریان چنین تصمیماتی قرار بگیریم.