۰ نفر

بسیاری از طرح های معطل مانده مطالعات اولیه ندارند

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲
کد خبر: 401736
بسیاری از طرح های معطل مانده مطالعات اولیه ندارند

رئیس شورای عالی استان ها گفت: بسیاری از طرح هایی که مطالعات اولیه ندارند معطل باقی مانده ند و نیازمند کار علمی و تخصصی هستند.

اقتصادآنلاین- فائره مومنی؛ مرتضی الویری روز شنبه در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزشدر مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد اظهار داشت: باید برای طرح های کلانشهرها مطالعات تخصصی انجام شود و طرح ها در سایرشهرها به صورت منطقه ای اجراشود.

وی افزود: با هم افزایی می توان از تکرار فعالیت ها جلوگیری کرد و هزینه ها در تحقیق های تکراری را کاهش داد.  

رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد: طرح هایی که بدون پژوهش هست اعتبارات زیاد و سنگین را می طلبد

و بدون کار کارشناسی به مدیریت شهری خسارت می زند.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در کشورها گفت: پژوهش ها به عنوان یک عامل محرک رقابت پذیری است و برای گسترش فناوری های نوین و معیار توسعه یافتگی کشورهاست.

الویری اضافه کرد: کلانشهرها به عنوان مهمترین شهرهای آینده برای صیانت از هویت و مدیریت در جایگاه جهانی نیازمند نوآوری و تحقیق هستند.

وی بیان داشت: سیاست های مدیریت شهری با استفاده از تحقیق به  بهبود وضعیت شهری کمک شایانی می کند از این رو شهرها نیاز به واکاوی و پژوهش دارند. بدون  شناخت مسایل شهری و بدون تحقیق، طرح ها محکوم به شکست است.

رئیس شورای عالی استان ها اضافه کرد: شهرداری ها علاوه بر استفاده از توان علمی قادر هستند از ظرفیت های علمی دانشگاه ها بهره مند شوند و توانمندی های مشترک را در راستای کاهش معضل شهری به کار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش ها راحل های نوآورانه را ارائه میکنند و برگزاری جشنواره های پژوهشی به ایجاد فضای تعاملی با پژوهشگر کمک می کند.

الویری با بیان اینکه در تهران ١١٥ مرکز علمی و دانشگاهی با حضور یک میلیون پژوهشکر وجود دارد گفت: ٦٠ درصد شرکت ها نوپا و دانش بنیان در این شهر است که نشانگر فراهم بودن بستر علم است.

وی ابراز داشت: شهرداری نیازمند بازنگری در شیوه تعامل با مراکز علمی است

تا نظام های نوآوری شهری تبدیل به بخش مهمی ار چرخه نوآوری شود و شهرداری در مرکز این چرخه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان ها  با بیان اینکه شهرداری تهران باید برنامه اجرایی را با مطالعات پیش ببرد گفت: باید در پژوهش ها هم افزایی صورت نگیرد و تحقیق در اجرای طرح های مختلف بهره وری قرارگیرد.