۰ نفر

مشکلات شهرها و روستاها با روشهای علمی و پژوهش محور قابل حل است

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 401708
مشکلات شهرها و روستاها با روشهای علمی و پژوهش محور قابل حل است

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهرانفت: بر این باوریم که مشکلات امروز شهرها و روستاهای کشور با روشهای علمی و پژوهش محور قابل حل شدن است.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد گفت: شاید اولین نکته ای که باید مطرح شود این است که مستندات و بررسی ها نشان می دهد با وجود همه تلاشهای جمعی که برای کشورمان ایران انجام شده است دستاوردها آنطور که باید نمایان نیست.

وی ادامه داد: این ما را بر آن می دارد که بر روشها و فرایندها بازنگری کنیم و برای بازنگری به علم و پژوهش و تحقیق نیاز داریم و فکر میکنم اغتشاش کالبدی در شهر و روستا قابل حل و باز تولید است.

بوچانی گفت: کج کارکرده شهرها و روستاهای ما نتیجه برخی روندهای اشتباه است و باید به یک دگردیسی در حوزه مدیریت روی بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: تداوم فرآیندهای گذشته هرچند درست اجرا شود نه عقلانی است و نه علمی و بی اعتنایی به دستاوردهای علمی آفت‌های بزرگی را به شهرها و روستاهای کشورمان در اینده خواهد زد.

بوچانی افزود: موضوع دیگر بحث اعتنای مدیران به دستاوردهای علمی و پژوهشی است و شهرها و روستاها نباید آزمایشگاه مدیران باشند و نباید شهرها و روستاها دستخوش برخی تصمیمات بی برنامه باشد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: اگر هدفمان این است که مشکلات شهرها را کاهش دهیم آن هم در جهانی که مسایل اجتماعی سخت تر و پیچیده تر شده است باید به علم و خرد جمعی توجه کنیم.

وی افزود: اگر با یک نگاه سیاست گذاری به شهرها نگاه کنیم دو مسئلهه در پیش رو داریم اولا جلب مشارکت همه ذی نفعان شهر ها و دومین مسئله هم ضرورت توجه به علم و دانش و پژوهش است.

بوچانی گفت: با روشهای علمی می توان مشکلات شهرها را حل کرده و به تدریج به سمت شکوفایی گام برداشت و امیدواریم رویکرد مدیران به سمت استفاده از پژوهش محوری باشد.