۰ نفر

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد؛

کاهش ٤٠درصدی زمان فرایندهای خدمات شهرداری مشهد

۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبر: 399869
کاهش ٤٠درصدی زمان فرایندهای خدمات شهرداری مشهد

براساس گزارش عملکرد سه ماهه مشخص شد که ۴۰درصد کاهش زمان فرایندها را امروز شاهدیم که در عین حال باعث شده تعداد سفرهای درون شهری و برخی اعمال نفوذها هم کم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران درخصوص فعالیت شهرداری مشهد در حوزه شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند چندین موضوع مختلف دارد یکی از موضوعاتش توسعه زیرساختهای ارتباطی است.

وی افزود امروز در مشهد ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که ویژه دیوایس های اینترنت اشیا است که ۸۰ درصد شهر به واسطه آن تحت پوشش قرار دارد.

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: تصمیم گرفتیم برای افزایش فعالیت سامانه ها و کسب و کارهای اینترنتی داده های شهری را در قالب سیستمهای اپن دیتا قرار دهیم تا هر کسی که بخواهد از دیتا استفاده کند.

وی ادامه داد: استارتاپها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می توانند داده های زنده شهری را در اختیار داشته باشند اعم از داده های ترافیکی و شهری.

آل شیخ گفت: این اقدام هم باعث شفافیت بیشتر می شود و هم باعث توسعه کسب و کارهای می شود البته سیستمها و نرم افزارهای مختلفی در این حوزه فعال شده اند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته این بود که یکی از مناطق شهرداری را به شهرداری هوشمند تبدیل کرده ایم و تمام مراجعات به صورت الکترونیکی دارد انجام می گیرد.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد گفت: یک سری از پاسخ های مردمی آنلاین داده می شود و یک سری هم بدون حضور شهروندان پاسخ دهی می شود.

آل شیخ افزود: براساس گزارش عملکرد سه ماهه مشخص شد که ۴۰ درصد کاهش زمان فرایندها را امروز شاهدیم که در عین حال باعث شده تعداد سفرهای درون شهری و برخی اعمال نفوذها هم کم شود.

وی همچنین از فعالیت پلتفرم یکپارچه ارتباطی با شهروندان خبر داد و گفت: یک سوپر اپلیکیشن شهروندی در شهرداری مشهد فعال شده است که کیف پول پرداختهای مختلف را دارد این اپلیکیشن هم ظرفیت تعاملی دارد و امکان مکان محوری داشته و می شود در آن مسایل مختلف را به گوش مسیولان شهری برسانند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد از فعالیت سامانه جمع آوری هوشمند زباله خبر داد و گفت: یک ساختار هوشمند طراحی شده است که شهروند درخواست جمع آوری زباله خود را ارایه می کند و خودروهای سبک به درب منزل مراجعه کرده و زباله را وزن کرده و تحویل می گیرند.

آل شیخ ادامه داد: رقابتی را ایجاد کرده ایم که غیر از پاداش نقدی پاداش شهروندی هم به شهروندانی که اقدام به ارایه زباله خود به این شکل می کنند تعلق گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای آموزش شهروندان کرده اید گفت: نظام آموزش با آن نظام آموزش گذشته تغییر کرده است و اپلیکیشن ها محتوای آموزش در متن خود برنامه ها دارند و پکیج های مختلف آموزشی در داخل برنامه ها تهیه شده است.