۰ نفر

شورا مجوزی برای فروش صندلی‎های اتوبوس به شهرداری نداده است

۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴
کد خبر: 399863
شورا مجوزی برای فروش صندلی‎های اتوبوس به شهرداری نداده است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در بحث فروش یا رزرو صندلی‌های اتوبوس با قیمت بالاتر، شورای شهر تهران و کمیسیون عمران و حمل و نقل از چنین تصمیمی مطلع نیست و مجوزی برای فروش یا رزرو صندلی‌های اتوبوس با قیمت بالاتر به شهرداری نداده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران  درباره فروش صندلی اتوبوس شرکت واحد اظهارداشت:  با افزایش نرخ بنزین فشار روی حمل نقل عمومی یعنی اتوبوس و مترو زیاد شده است و انتظار این است در این شرایط، به دنبال توسعه ناوگان اتوبوسرانی و مترو باشیم. 

وی افزود: مناسب بود بخشی از میزان درآمد حاصل از افزایش بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا می کرد؛ چرا که حمل و نقل عمومی مقوله ای است که متعلق به عموم مردم است و طبقه و دسته نمی شناسد و اگر هم بحث طبقه بندی اجتماعی در کار باشد، اتفاقا بیشتر اقشار کم درآمد هستند که منتفع خواهند شد. 

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتظار می رود شهرداری با پیگیری مصوبه شورای اقتصاد پیگیر افزایش ناوگان باشد؛ چرا که در 6 سال گذشته اتوبوس به تهران تزریق نشده است و اکنون دوای درد حمل و نقل تهران، فروشی کردن صندلی های اتوبوس نیست، بلکه توسعه ناوگان است.

وی بیان داشت: در شرایطی که جامعه از افزایش قیمت بنزین و تبعات آن ملتهب است، مسوولین شهری نباید طرح ها و ایده هایی مطرح کنند که فضای تبعیض و نابرابری را در ذهن متبادر می کند.

در بحث فروش یا رزرو صندلی های اتوبوس با قیمت بالاتر، شورای شهر تهران و کمیسیون عمران و حمل و نقل از چنین تصمیمی مطلع نیست و مجوزی برای فروش یا رزرو صندلی های اتوبوس با قیمت بالاتر به شهرداری نداده است.

اعطا خاطر نشان کرد: به عنوان سخنگوی شورا و به نمایندگی از همکارانم، از شهردار محترم سوال می کنم منشاء این ایده چه بوده است؟