۰ نفر

عضو شورای شهر مشهد؛

با وجود ۳۰میلیون زائر بیکاران زیادی داریم

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۴
کد خبر: 399454
با وجود ۳۰میلیون زائر بیکاران زیادی داریم

عضو شورای شهر مشهد گفت: شهری که ۳۰ میلیون زایر دارد و سه میلیون نفر جمعیت نباید مشکل اشتغال داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شهناز رمارم عضو شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران درخصوص مشکلات امروز شهر مشهد گفت: شهری که ۳۰ میلیون زایر دارد و سه میلیون نفر جمعیت نباید مشکل اشتغال داشته باشد

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آن چیزی که باعث شده ما نتوانیم از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم قوانین دست و پا بسته است.

وی ادامه داد: این قوانین دست و پا بسته باعث شده تا دل سرمایه گذاران به حضور در مشهد خوش نباشد.

رمارم افزود: از این رو ما از ابتدا در شورای شهر مشهد به دنبال مصوباتی بودیم که بتواند به سرمایه گذار احساس امنیت بدهد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید ابتدا مشکل در مسیر سرمایه گذاری و برداشت شود را حل می کردیم و در مرحله دوم به سراغ تهیه بسته های سرمایه گذاری و شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری کردیم.

وی ادامه داد: در شش ماه گذشته از تیر ماه تا امروز ۲۱ مصوبه داشتیم تا زمینه سرمایه گذاری جدید و یا رفع مشکلات سرمایه گذاری های گذشته را فراهم کند.

رمارم تصریح کرد: ما با یک سیاست برد برد تلاش کردیم تا اولا سرمایه گذار وارد مشهد شده و سپس منفعتش به سراغ مردم مشهد برود.

وی در پاسخ به این سوال که امروز شهر مشهد در کدام حوزه ها بیشتر نیاز به سرمایه گذاری دارد گفت: تمام فرصت های سرمایه گذاری شناسایی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای مثال در حوزه حمل و نقل، گردشگری، ارایه خدمات به زایران فرصت هایی طراحی شده و بسته های تشویقی آن آماده شده است.

رمارم همچنین به شناسایی خانه های تاریخی در شهر مشهد اشاره کرد و گفت بنای ما این است که با تعامل با میراث فرهنگی و مشارکت بخش خصوصی اقدام به احیای این خانه ها کنیم.

وی همچنین درخصوص کمبود حداقل ۶۰ واگن مترو هم گفت: خیلی دوست داریم از ظرفیت های خارجی برای توسعه مترو استفاده کنیم اما امروز تحریم هستیم و سرمایه گذاری خارجی راحت نیست.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش داریم تا با طراحی بسته های تشویقی کاری کنیم که پای سرمایه گذاران خارجی و حتی افراد ایرانی خارج نشین گشایشی در این حوزه ایجاد کنیم.