۰ نفر

آغاز به کار اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری مشهد

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبر: 399187
آغاز به کار اولین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری مشهد

عصر امروز اولین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ در این مراسم خواجه نائینی رئیس هیأت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد با بیان اینکه در این نمایشگاه فرصتی ایجاد می شود تا ذی نفعان اقتصادی رو در رو شوند گفت: تعداد بالای شرکت کنندکان و مدیران اقتصادی استان به رونق این نمایشگاه کمک میکند.

وی افزود این نمایشگاهی که در سال های ۹۴ و ۹۵ رو به افول بود در نتیجه نگاه شهردار و شورای شهر پنجم امروز رو به رشد شده و از افول خارج شده است.

وی تأکید کرد در حال حاضر حدود ۲۰ پروژه راکد در شهرداری مشهد به حرکت درآمده و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه توسط شهرداری جذب شده است که برای ۶۰ هزار نفر اشتغال زایی کرده است.

خواجه نائینی با اشاره به این مطلب که نشانه های این سرمایه گذاری ها را می توان در جای جای شهر دید گفت: این یعنی در شهر مشهد با وجود تحریم ها رونق اقتصادی وجود دارد.

وی گفت: این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که شهرداری مشهد مطالبات و بدهی های معوق بسیاری داشته اما امروز می تواند علاوه بر نگهداشت شهر به جنبه توسعه ایی شهر نیز توجه کند.

رئیس هیأت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی به مشهد مشرف می شوند گفت: حضور زایران به معنای ایجاد شرایط مطلوب برای رونق تولید است و همین موضوع زمینه شکوفایی شهر را فراهم میکند.

در ادامه این مراسم رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مشهد گفت: مهمترین برنامه ای که استان خراسان رضوی دنبال می کند مثلث توسعه اقتصادی است.

این مثلث مثلث همدلی همگرایی و همفکری برای توسعه استانی است که هر فردی با هر گرایشی دور آن جمع شده تا در چارچوب این مثلث برای توسعه این استان کمک کند.

وی با اشاره به وجود پروژه های در حال اجرا به ارزش صد هزار میلیارد تومان گفت: ما برای توسعه روستاهای استان دست یاری به سمت شرکت های استانی دراز کرده ایم.

رسولیان گفت: حالا مفتخریم که بگوییم تا به امروز ۱۴۰ شرکت برای ساختن و توسعه ۵۰۰ روستا دست به کار شده اند و بنا است در آینده تعداد روستاهایی که به دست این افراد آباد می شود به هزار عدد برسد.

وی با اشاره به امضای ۱۱۲۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری گفت: در کدام شهر سراغ دارید که امام جمعه شهر یا مقام قضایی آن پای تفاهم نامه های سرمایه گذاری را امضا کنند این یعنی اینکه همه برای آبادانی هر چه بیشتر مشهد دست به کار شده اند.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به چالشهای سرمایه گذاری در شرایط اقتصادی کشور گفت در همین راستا سامانه ای ایجاد شده است تا سرمایه گذاران رزومه تسهیلات مورد نیاز خود را در آن به ثبت برسانند تا بتوانیم همه آنها را رصد و برای پیشبرد آن چاره اندیشی کنیم. در حال حاضر ۱۰۷۰ نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

رسولیان از ایجاد ستاد ویژه طرح های سرمایه گذاری خبر داد و گفت در این ستاد فرآیند صدور مجوز را بررسی کردیم و توانستیم ۵۰ درصد هزینه صدور مجوز را کاهش بدهیم.

همچنین با ایجاد کمیته تأمین مالی بانکها را موظف کرده ایم تا به پروژه های بسیار حساس در اسرع وقت کمک مالی کنند.

وی در پایان با اشاره به افزایش ده درصدی مصرف گاز صنعتی در مشهد گفت: این افزایش ها یعنی چرخ تولید شهر با سرعت خوبی به حرکت در آمده است.

در ادامه حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین مسئله شهر موضوع سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر اعتماد اجتماعی وجود داشته باشد به مدد سرمایه گذاری می آید و در نهایت باعث شکوفایی شهر می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه تأمین منابع و جذب سرمایه گذار به ابزارهایی نیاز دارد گفت: باید چشم مان به امکانات درون کشور باشد زیرا از خارج از کشور آبی برای ما گرم نخواهد شد.

حیدری با اشاره به وجود صد هزار میلیارد سپرده بانکی در بانکهای استان خراسان رضوی گفت: اگر فقط ده درصد از این سپرده ها به پروژه های شهری تزریق شود کمک بزرگی به توسعه شهر کرده و هنر مدیریت شهری است است که با اقداماتی این ده درصد را وارد چرخ توسعه شهر کند.

وی ادامه داد رویکرد شورای شهر پنجم کمک حداکثری به افزایش سرمایه اجتماعی در شهر است و در این راستا برای تولید و توزیع ثروت فضای بسیار مناسبی در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته است.

WhatsApp Image 2019-12-03 at 7.57.26 AM