۰ نفر

معاون نظارت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

اشغال پیاده‌روهای تهران با جایگاه‌های سوخت شایع نبوده است/ مردم راضی‌اند

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷
کد خبر: 398867
اشغال پیاده‌روهای تهران با جایگاه‌های سوخت شایع نبوده است/ مردم راضی‌اند

معاون نظارت شورای شهر تهران معتقد است که اشغال پیاده روها با جایگاه‌های سوخت شایع نبوده و شهروندان هم از این موضوع رضایت دارند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛  افشین حبیب‌زاده در پاسخ به پرسشی مبنی براشغال برخی از پیاده‌روهای منطقه 2 به وسیله جایگاه‌های سوخت به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: من درباره این موضوع تذکر دادم و موردی که سوال کردم این بود که بر اساس گزارش‌های به دست آمده؛ از این جایگاه‌ها مستندات مشخص و دقیقی در مناطق وجود نداشت. 

او ادامه داد: بعد از تذکری که بنده دادم مشخص شد که مستنداتی وجود دارد ولی در اختیار مناطق قرار نگرفته است. این موضوع شیوع نداشته که بخواهند از همه پیاده‌روها چنین استفاده ای کنند. شاید در موارد محدودی بوده و در آنجاها تردد افراد پیاده زیاد نیست.

حبیب‌زاده اضافه کرد: مثلا موردی که به آن اشاره شده بود جایگاهی بود که در تقاطع بزرگراه شهید فضل الله نوری و خیابان پاس‌فرهنگیان بالاتر از خیابان مرزداران در پیاده رو احداث شده بود. در واقع حاشیه بزرگراه شهید فضل الله نوری است و بخش دیگر آن که با منطقه مسکونی فاصله دارد چندان مورد استفاده پیاده راهی قرار نمی‌گیرد. 

او هچنین با اعلام این موضوع که مردم از نصب این جایگاه‌ها رضایت دارند، گفت: مردم از این جایگاه‌ها رضایت دارند. در برخی مناطق از جمله منطقه دو بالاتر از میدان بهرود بنا بود جایگاهی تاسیس کنند و گله می‌کردند چرا این کار را نکردند. 

حبیب‌زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قانونی بودن یا نبودن فعالیت جایگاه‌داران نیز اظهار کرد: سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران بنا بود که مناقصه‌ای برگزار کند تا ببیند چه کسانی آمادگی و مجوز دارند، چون باید از سوی وزارت خانه‌های متبوعشان مجوزهای خاص داشته باشند. این کار به عهده سازمان مشارکت های مردمی است که همه این اقدامات را انجام داده و مستندات آن هم موجود است. 

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اشغال پیاده‌روها توسط یکی از بانک‌های متعلق به شهرداری کلان شهرها گفت: اشغال پیاده‌رو توسط این بانک غیرقانونی نیست و چون متعلق به شهرداری است از ظرفیت شهرداری استفاده کرده است.  برای احداث سرویس بهداشتی نیاز به مجوز نداریم و برای احداث جایگاه‌های این بانک هم نیازی به مجوز به اعتقاد من وجود ندارد. در عین حال فکر می‌کنم که سایر بانک‌ها هم می‌توانند از ظرفیت پیاده‌روها برای احداث باجه استفاده کنند.