۰ نفر

توقف ساخت پلاسکو

۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 397467
توقف ساخت پلاسکو

شهردار منطقه ۱۲ از توقف ساخت ساختمان پلاسکو در پی عدم دریافت پروانه ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی در مورد توقف ساخت پلاسکو با بیان اینکه پلاسکو را متوقف کردیم چون باید پروانه ساختمانی اخذ می‌کرد گفت: ساخت پلاسکو متوقف شد، چرا که بنیاد مستضعفان باید به قانون احترام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه برای صدور پروانه باید نقشه‌های ساختمانی تایید شود و همچنین باید تعیین تکلیف شود که پارکینگ به چه میزان و در کجا تامین می‌شود؟ افزود: باید آتش نشانی نقشه‌های هر ساختمانی را تایید کند و باید به حقوق مکتسبه احترام گذاشت.

سعادتی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری بارها به مسئولان بنیاد مستضعفان هشدار داده و در جلسات متعدد از آنها خواستیم که نقشه‌های ساختمان جدید پلاسکو را به شهرداری ارائه کنند، گفت: با اینکه تا امروز با آنها مساعدت کردیم اما آنها تا زمان انجام این مصاحبه نقشه‌ای به ما ارائه نکردند.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: با وجود تمامی مساعدت‌های لازم مسئولان بنیاد به عنوان مالک اصلی ساختمان پلاسکو همراهی لازم را نداشتند. ما اجازه دادیم در راستای استحکام بخشی به گود ایجاد شده در پی تخریب ساختمان قدیم پلاسکو نسبت به عدم ایجاد خطر برای خیابان جمهوری و ساختمان‌های مجاور اقدام کنند اما آنها هنوز هم نقشه‌ها را ارائه نکردند.

وی ضمن اشاره به اینکه ما نگاهمان به موضوع ساخت پلاسکو همراهی و مساعدت بود و قصد توقف آن را نداشتیم تاکید کرد: از هفته گذشته اخطارهای جدی به آنها داده شد و شب گذشته نیز عوامل نواحی به ساختمان رفتند، هر چند که همکاران شهرداری را به محوطه راه ندادند و علی رغم تذکرات پی در پی، یک تا دو ستون نیز احداث کردند اما از امروز ظهر به صورت جدی مانع فعالیت و ساخت و ساز در پلاسکو شدیم.

شهردار منطقه ۱۲ افزود: نه در شأن مردم و کسبه و نه در شأن بنیاد مستضعفان است که یک ملک غیرقانونی احداث شود.