۰ نفر

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شراکت اقتصادهای خرد در بازار سرمایه‌گذاری ایران با کارت‌های ثمین شهری

۲۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶
کد خبر: 396008
شراکت اقتصادهای خرد در بازار سرمایه‌گذاری ایران با کارت‌های ثمین شهری

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان گفت: کارت‌های ثمین شهری سرمایه‌های خرد جامعه را وارد بازار سرمایه‌گذاری ایران می‌کند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علاءالدین ختایی مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر نوع کارکرد کارت‌های ثمین شهری گفت: یکی از اشکالات مبادله کالا در گذشته محدود بودن خدمات و اجناسی دو طرف در ازای کالایی به هم می‌دادند اما حالا و با وجود کارت‌های ثمین شهری این محدودیت مرتفع شده است.

او ادامه داد: با استفاده از کارت‌های ثمین شهری هر فردی جنس و کالایی داشته باشد می‌تواند با فرد دیگر تهاتر کند، اگر افرادی که با هم تهاتر می‌کنند کالای مورد نیاز یکدیگر را نداشته باشند، به اندازه ارزش کالای تهاتر شده می‌توانند خدمات دیگری بازهم در غالب تهاتر دریافت کنند.

ختایی در پاسخ به این پرسش که اگر فردی کالایی برای فروش نداشته باشد، چگونه می‌تواند از کارت‌های ثمین شهری استفاده کند، اظهار کرد: می‌تواند با پول کارت خود را شارژ کند و زمانی که کالا و یا کالاهایی فروخت، اصل پول خود را دریافت کند.

ختایی همچنین با بیان اینکه تاکنون این کارت‌ها هزار نفر عضو گرفته‌اند، ادامه داد: از رسانه‌ها می‌خواهیم با توجه به تاثیر شگفت‌انگیز این کارت‌ها در جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و آوردن آن‌ها به بازار سرمایه‌گذاری ایران، درمعرفی آن به مردم سایر شهرهای ایران کمک کنند.