۰ نفر

شهردار منطقه 6 در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

تشکیل اتحادیه برای صاحبان کافه در خانه‌های تاریخی/ توقف فعالیت‌های غیرقانونی در خانه کافه‌ها

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰
کد خبر: 395418
تشکیل اتحادیه برای صاحبان کافه در خانه‌های تاریخی/ توقف فعالیت‌های غیرقانونی در خانه کافه‌ها

شهردار منطقه 6 تهران از تشکیل اتحادیه برای صاحبان کافه در خانه‌های تاریخی خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛  همزمان با رشد فعالیت کافه‌داران در خانه‌های تاریخی که در نتیجه نظر مثبت شهردار تهران به حفظ آثار تاریخی بود، این سوال پیش آمد که بعد از تغییر شهردار، با توجه به اینکه نوع فعالیت‌ آن‌ها مصداق قانونی ندارد و بر مبنای طرح تفصیلی نیست، چه سرنوشتی خواهند داشت؟

منطقه 6 تهران یکی از مناطقی است که تعداد خانه‌های تاریخی که تبدیل به کافه شده در آن زیاد است. تورج فرهادی شهردار منطقه در واکنش به این موضوع به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تبدیل شدن خانه‌های تاریخی به کافه علاوه بر حفظ میراث باقی مانده از گذشته، سبب ایجاد اشتغال و در عین حال زیست شبانه می‌شود.

او ادامه داد: اما دقیقا این سوال مطرح است که بعد از تغییر شهردار، سرنوشت آن‌ها چه خواهد شد. مطابق با جلساتی که با رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و آقای قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران داشتیم بنا شد برای این گروه یک اتحادیه و یا صنف ایجاد کنیم که بتوانند در همان قالب مجوز شهرسازی گرفته و به کارشان ادامه دهند.

فرهادی تاکید کرد: با این اقدام هم جلوی فعالیت‌های غیرقانونی گرفته می‌شود و هم آن‌هایی که سعی در ایجاد فضاهای گرم اجتماعی دارند و فعالیت فرهنگی می‌کنند احساس ناامنی شغلی نداشته باشند.

شهردار منطقه 6 گفت: زمانی که به عنوان رییس اداره کل ماده 100 فعالیت می‌کردم از معاون شهرسازی خواستم که فعلا تا تعیین تکلیف نوع فعالیت‌ این گروه، پرونده‌ای به ماده 100 ارسال نشود که آقای گلپایگانی هم همکاری مناسبی در این زمینه داشتند.

فرهادی همچنین اعلام کرد که؛  جلسه تعیین تکلیف فعالیت این کافه‌داران هفته آینده برگزار خواهد شد.