۰ نفر

شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌ برقی وام می‌دهد

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 394761
شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌ برقی وام می‌دهد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات خرید دوچرخه و موتورسیکلت برقی گفت: موتورسوارانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند باید حتماً گواهی اسقاط موتورسیکلت کاربراتوری خود را ارائه دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یوسف حجت مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، درباره آخرین جزئیات ارائه تسهیلات دوچرخه و موتورسیکلت برقی به شهروندان تهرانی اظهار داشت:‌ مصوبات لازم در این زمینه اخذ شده و تنها نحوه اجرا در حال بررسی نهایی است که این مسأله نیز به زودی محقق خواهد شد.

وی گفت: تسهیلات خرید برای دوچرخه‌های معمولی حداکثر 2 میلیون و 500 و برای دوچرخه‌های برقی 5 میلیون است البته 80 درصد قیمت دوچرخه تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد.

حجت گفت: با اتحادیه مربوطه مذاکرات لازم انجام گرفته و تعدادی تولیدکننده و فروشنده دوچرخه نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است تا محصولات استاندارد توسط اتحادیه به شهروندان ارائه شود. همچنین سود این تسهیلات تنها 4 درصد پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: صندوق کارآفرینی امید یک میلیارد و 250 میلیون تومان وام 4 درصد قرار است جهت خرید اتوبوس‌های شهری، نوسازی تاکسی‌ها و ارائه موتورهای برقی و دوچرخه ارائه می‌دهد و خبرهای جدید و تکمیلی به زودی در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی گفت: تسهیلاتی که قرار است برای خرید موتورسیکلت‌های برقی توسط شهرداری ارائه شود 13 میلیون وام 4 درصد است و اولویت با کسانی است که کار خود را از طریق موتورسیکلت انجام می‌دهند همچون پیک‌های موتوری چرا که تردد بیشتری در سطح شهر دارند و استفاده از موتورهای برقی برای آنها در کاهش آلودگی هوا مؤثر است.

حجت خاطرنشان کرد: برای اینکه تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی ارائه شود، باید مالک موتورسیکلت کاربراتوری، گواهی اسقاط موتورسیکلت قدیمی را ارائه تا بتوانیم به آن وام دهیم.