۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌‌وگو با اقتصاد آنلاین:

کدام اهداف بودجه‌ای برنامه 5ساله سوم تهران در سال اول محقق نشد؟/ قول شهرداری برای تحقق تا پایان سال!

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 393225
کدام اهداف بودجه‌ای برنامه 5ساله سوم تهران در سال اول محقق نشد؟/ قول شهرداری برای تحقق تا پایان سال!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بنا بود در بحث مدیریت بدهی‌ها سامانه‌ای ایجاد شود تا بدهی‌ها نظام‌مند شده و ارزیابی و زمان‌بندی درستی در این زمینه انجام شود که هیچکدام از این اهداف تاکنون محقق نشده است که البته قول داده‌اند تا پایان سال انجام شود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ شاخص‌های برنامه پنج‌ساله سوم با حدود 6 ماه تاخیر دو هفته پیش در صحن شورا بدون بررسی جزییات به تصویب رسید. شاخص‌ها معیاری برای سنجش میزان تحقق‌پذیری برنامه‌ها هستند. تاخیر در ارسال و تصویب آن، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا شهرداری در تحقق سال اول برنامه پنج‌ساله سوم موفق بوده است یا نه؟ درعین حال با توجه به اینکه بودجه برشی از برنامه است، بودجه سال99 شهرداری بر مبنای سال دوم برنامه تدوین می‌شود و یا با توجه به عدم تحقق برنامه در سال اول، بر مبنای سال اول تدوین می‌شود؟

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و رییس کمیته نظارت و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال گفت: در حال حاضر ما از شهرداری تهران خواستیم که تکالیف مندرج در سال اول و دوم را احصا کند؛ اینکه کدام برنامه‌ها انجام  شده و کدام انجام نشده و باید در سال دوم انجام شود.

او ادامه داد: بنابراین انجام نشدن برخی تکالیف به این معنی نیست که آن‌ها را کنار می‌گذاریم؛ لازم است که برنامه جبرانی و  اصلاحیه در نظر بگیریم تا بتوانیم در سال دوم هم برش سال دوم برنامه و هم بخش‌هایی که در سال اول انجام نشده امیدوارانه در انتهای سال دوم مقرر کنیم.

فراهانی در پاسخ به این پرسش که در حوزه بودجه چه بخش‌هایی تاکنون در سال اول محقق نشده است،گفت: بنا بود در بحث مدیریت بدهی‌ها سامانه‌ای ایجاد شود تا بدهی‌ها نظام‌مند شده و ارزیابی و زمان‌بندی درستی در این زمینه انجام شود که هیچکدام از این اهداف تاکنون محقق نشده است که البته قول داده‌اند تا پایان سال انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: همچنین بنا بود اقداماتی در جهت تامین درآمد پایدار، مدیریت بدهی‌ها، رفتن به سمت بودجه ریزی برمبنای عملکرد و اولویت بندی پروژه براساس منابع در اختیار انجام شود که تاکنون کم‌تر از نیمی از آن‌ها محقق شده است.