۰ نفر

همزمان با هفته ملی سلامت بانوان؛

اجرای برنامه‌های سلامت محور ویژه بانوان در فروشگاه‌های شهروند

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
کد خبر: 392814
اجرای برنامه‌های سلامت محور ویژه بانوان در فروشگاه‌های شهروند

شرکت شهروند با اجرای برنامه های سلامت محور درهفته سلامت ملی بانوان از 18 تا 24 آبان ماه، آماده ارائه خدمات رایگان پزشکی به عموم شهروندان خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی جامعه محسوب می شوند و با توجه به اینکه  نیمی از جامعه را شامل می شوند، لازم است تا توجه ویژه ای به سلامت آنان صورت گیرد.

شرکت شهروند نیزهمزمان با هفته ملی سلامت بانوان در نظر دارد با اجرای برنامه های کنترل و مشاوره رایگان در خصوص بیماری های شایع و عوامل تهدید کننده سلامت روحی و جسمی بانوان شاغل و مشتریان فروشگاه های شهروند گام موثری در این باره بردارد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته میزان فشار خون و کلسترول بالا در میان زنان نسبت به مردان بیشتر است. از سوی دیگر بالا بودن قند خون در زنان سبب می شود کنترل آن بسیار سخت تر از مردان باشد، بر همین اساس دو بیماری شایع و فراگیر فشار خون بالا و دیابت که درحال گسترش فزاینده ای در جامعه ما هستند، به صورت رایگان و مستمر در فروشگاه های شهروند کنترل شده و با غربالگری افراد مستعد و درگیراین دو بیماری، آموزش های لازم جهت کاهش و درمان به موقع و اثر بخش به شهروندان داده می شود.

 در همین راستا و به مناسبت فرارسیدن ۲۳ آبان و روز جهانی دیابت، علاوه بر خدمات رایگانی که در حوزه سلامت بانوان درفروشگاه های منتخب شهروند در اختیار پرسنل و مشتریان قرار می گیرد، زمینه ها و عوامل موثر در ابتلا با این بیماری خصوصا برای بانوان معرفی و شناسانده خواهد شد زیرا نقش مادران آگاه در اجتماع و تاثیر رفتارهای آنان بر جنبه‌های مختلف سلامت در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده می تواند بسیار سودمند و مفید واقع شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، جلسات مشاوره رایگان و ارائه بسته های خدمات بهداشتی و سلامتی در قالب بروشور و انتشار در شبکه های اطلاع رسانی ویژه پرسنل، فراهم کردن شرایطی همچون برخورداری از امکان مرخصی ساعتی ورزشی برای ترویج فعالیت فیزیکی و بدنی، دوره های آموزشی در قالب جلسات گروهی ویژه پرسنل به صورت منظم و آموزش عمومی گروه های مختلف مراجعه کننده به فروشگاه های شهروند در مناسبت های مختلف بخشی از اقداماتی است که در تمام ایام سال با حمایت شرکت شهروند برگزار می شود.