۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

مدیران ارشد شهرداری، بزرگترین مشکل در برخورد با متخلفان هستند/ صدور مجوز ساخت پل و تونل پاساژ پالادیوم در ازای بلیط!

۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 392652
مدیران ارشد شهرداری، بزرگترین مشکل در برخورد با متخلفان هستند/ صدور مجوز ساخت پل و تونل پاساژ پالادیوم در ازای بلیط!

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: مهلت توافق‌نامه برای ساخت پل و تونل پاساژ پالادیوم تمام شده است هر چند که بابت توافق‌نامه هم مالک، پولی پرداخت نکرده و ظاهرا تعدادی بلیت داده که در ضمیمه آن هم نیست.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد سالاری در واکنش به اظهار نظر عبدالرضا گلپایگانی مبنی بر اینکه اعضای کمیسیون ماده 100 ابهاماتی درباره تخلف پاساژ پالادیوم دارند و همین موضوع صدور رای را به تعویق انداخته به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اشکال اصلی در برخورد نکردن با تخلفات بزرگ مقیاس، در شهر تهران و گسترش بی‌رویه این تخلفات، خود شهرداری‌ها و مدیران ارشد آن هستند؛ زیرا آنجایی که بخواهند تصمیمی که خودشان باور دارند یا با تخلفی واقعا برخورد کنند در اسرع وقت برخورد و آن را جمع‌آوری می‌کنند حتی اگر یک انباری در طبقات زیرین یک ساختمان مسکونی یا چند متر مربع تخلف ساختمانی در یک ساختمان بزرگ مقیاس باشد.

او ادامه داد: اما در جایی که نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد، رویکردشان درآمدزایی است و لابی افراد با نفوذ و قدرتمند، حاکم است، سرفصلی از توجیحات با استفاده از قوانین فرادست و قوانین ماده 100 ساری و جاری کرده و در رسانه ها مطرح می‌کنند. این گونه نیست که تخلف پالادیوم بزرگترین تخلف باشد، تخلفات بزرگ‌تر از آن هم داشته‌ایم اما تخلف پالادیوم در انظار عمومی آشکار است. 

سالاری با بیان اینکه اساسا شهردار منطقه بر اساس اختیارات قانونی به هیچ عنوان حق چنین توافقی را نداشته است، این سوال را مطرح کرد که مگر شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران و حتی رئیس دولت می تواند به شخصی بگوید در زیر خیابان تونل و روی خیابان پل بزند؟ این مورد تعدی به منافع عمومی است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اضافه کرد: به نظر من این تخلف به کمیسیون ماده 100 نیاز نداشت چون اساس تصمیم گرفته شده مبتنی بر رانت، فساد و عدم رعایت قانون بوده است. به هیچ عنوان نمی تواند حقوق مکتسبه تلقی شود تا آن را به کمیسیون ماده 100 بفرستند. فرستادن پرونده به این کمیسیون خود یک راه دور زدن قانون بوده است. 

این عضو پنجمین شورای شهر تهران اظهار کرد:  وقتی تصمیمی متخلفانه است نه تنها آن اتفاق افتاده قانونی نیست و حقوق مکتسبه ایجاد نمی کند و می شود آن را جمع آوری و تخریب کرد، بلکه باید با آن مدیر مربوطه برخود کرد و به قوه قضاییه و کمیته های انضباطی فرستاد. قانون گذار این موضوع را پیش‌بینی کرده اما شهرداری به جای چنین اقدامی تخلف را به کمیسیون ماده 100 فرستاده است.

سالاری با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 مکلف است یک ماهه رأی بدهد ولی چند سال است که رأی نمی دهد!، گفت:  گفته شده باید نظریه کارشناسی داده شود اما این به معنای دور زدن قانون و فرار از تصمیم گیری است، تخلف مشخص است. کمیسیون نمی‌داند که احداث پل در آسمان یک خیابان تخلف است؟ آیا همه مردم تهران می توانند چنین کاری بکنند؟ مسلما نه؛ پس چطور چنین سازه‌ای احداث شده است؟

سالاری با بیان اینکه تخلف محرز است و نباید برای بررسی دوباره به کارشناس ارجاع داده می‌شده است، گفت: در ابتدا نظریه کارشناسی گفته به طور کل غیر قانونی است و به هیچ عنوان حقوق مکتسبه نیست. بعد از چندین ماه دوباره رأی داده‌اند و به شعبه تجدید نظر رفته و این شعبه باز آن را برای بررسی کارشناسی فرستاده است. در صورتی که در آخرین صحبت‌هایی که با بنده داشتند اعلام کردند که خلاف است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: اطلاعاتی دارم که لابی‌های قابل توجهی در این حوزه در سطوح مختلف صورت گرفته است. البته این لابی‌ها صرفا منحصر به پرونده پالادیوم نیست. معاون دادستان تهران که اکنون رئیس دادگستری استان تهران شده، نامه رسمی زده که این تخلف است و درخواست کرده برای دفاع از حقوق عمومی شهر در فرایند تصمیم گیری از کارشناسان و قوه قضاییه استفاده کنند ولی چون نمی‌خواهند این کار انجام شود آن را طولانی می کنند.

این عضو شورا تاکید کرد: مهلت توافق‌نامه برای ساخت پول و تونل پاساژ پالادیوم تمام شده است. تازه بابت توافق‌نامه هم مالک پولی پرداخت نکرده و ظاهرا تعدادی بلیت داده که در ضمیمه آن هم نیست.