۰ نفر

شهردارمنطقه شش در دومین پویش ارتقا سلامت زنان تاکید کرد:

سلامت جسم و روح زنان سلامت جامعه را درپی دارد

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 391782
سلامت جسم و روح زنان سلامت جامعه را درپی دارد

صبح امروز دومین پویش ارتقاء نشاط و سلامت زنان با ورزش به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، سوسن باستانی معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بهروز آذر مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده شهرداری تهران و مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بوستان لاله برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، برنامه دومین پویش ارتقاء نشاط و سلامت زنان با ورزش به مناسبت هفته سلامت بانوان ایرانی که  با اجرای مراسم پیاده روی و ورزش همگانی به میزبانی شهرداری منطقه شش  در پارک لاله برگزار شد. 

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ در ابتدای  این مراسم ضمن خوش آمد گویی به حاضران با اشاره به نقش بی بدلیل زنان در جامعه گفت: باتوجه به نقش زنان در خانواده و جامعه، هرچقدر روحیه زنان و وضعیت روحی و جسمی سالمتر و شادابتری داشته باشند، حال جامعه خوب می‌شود بنابراین این یکی از ضروریات اصلی است و کار ابتکار و همکاران ما  در شهرداری بسیار خوب و پسندیده است.

همچنین معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این برنامه با اشاره به فضاهای فرهنگی و ورزشی  در اختیار زنان گفت: زمانی که توسعه فضاهای ورزشی رخ می‌دهد نباید سهم زنان فراموش شود. در حال حاضر بخش خصوصی توانمند می‌تواند فضاهای ورزشی را در اختیار بگیرد اما نباید سهم زنان فراموش شود. اگر ما ورزشگاه، استخر یا سالن ورزشی در شهر یا منطقه‌ای داریم باید نیمی از وقت آن در اختیار زنان قرار گیرد.

ابتکار تاکید کرد: در دسترسی به فضاهای ورزشی باید حق برابر زنان را ببینیم. زنان حق دارند از فضاهای ورزشی استفاده و ورزش کنند. 

همچنین در ادامه بهروزآذر مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران چند بخش مهم ویژه بانوان داریم، بیان کرد: به طور خاص ۲۸ زیرساخت تخصصی برای زنان در شهر تهران داریم که ۸ بوستان به طور متوسط هرکدام دارای ۳۵ هکتار فضا هستند یعنی ۱۴۳ هکتار در شهر تهران فضای سبز وجود دارد که برای حضور زنان مناسب سازی شده‌اند. 

در بخش دیگری از  این مراسم مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی کوتاه بیان کرد: همه ما می‌دانیم ورزش برای زندگی ضروری است زیرا ورزش باعث ایجاد سلامت می‌شود و سلامت در اندام‌های مختلف و عضلات و اسکلت آمادگی ایجاد می کند تا آنها به هر سمت و سویی نروند و ناهنجاری‌های قامتی برای فرد ایجاد نکند. زمانی که ناهنجاری قامتی برای فرد ایجاد شود ممکن است فرد دچار مشکلاتی شود. این مشکلات نیز گرفتاری‌هایی دارد که فرد را مجبور می کند بدنبال پزشک برود در حالی که اصل بر ورزش است.