۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بودجه شهرداری تهران سال آینده 25هزار میلیارد تومان است/ تدوین بودجه99 برمبنای سال اول برنامه پنج ساله سوم یا سال دوم؟

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۶
کد خبر: 391059
بودجه شهرداری تهران سال آینده 25هزار میلیارد تومان است/ تدوین بودجه99 برمبنای سال اول برنامه پنج ساله سوم یا سال دوم؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خبر از بودجه 25 هزار میلیاردی شهرداری در سال آینده داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شاخص‌های برنامه پنج‌ساله سوم با حدود 6 ماه تاخیر دو هفته پیش در صحن شورا بدون بررسی جزییات به تصویب رسید. شاخص‌ها معیاری برای سنجش میزان تحقق‌پذیری برنامه‌ها هستند. تاخیر در ارسال و تصویب آن، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا شهرداری در تحقق سال اول برنامه پنج‌ساله سوم موفق بوده است یا نه؟ درعین حال با توجه به اینکه بودجه برشی از برنامه است، بودجه سال99 شهرداری بر مبنای سال دوم برنامه تدوین می‌شود و یا با توجه به عدم تحقق برنامه در سال اول، بر مبنای سال اول تدوین می‌شود؟ 

محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تایید این موضوع که سال اول برنامه پنج‌ساله سوم تا حد زیادی محقق نشده به خبرنگار اقتصادآنلاین می‌گوید: بودجه سال 99 را بر مبنای سال اول به اضافه برخی از ویژگی‌های سال دوم مثل توجه به فرصت سرمایه‌گذاری تدوین خواهیم شد. 

این عضو شورا با توضیح فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در بودجه 99 شهرداری حضور 150 هزار میلیاردی خواهد داشت، ادامه می‌دهد: ما  در حوزه پسماند، پارک حاشیه‌ای و سایر حوزه‌های ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داریم که شهرداری باید از آن نهایت استفاده را کند. بودجه‌ای که شهرداری را به سمت تحقق برنامه می‌برد، همین توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. 

او با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری تهران 25 هزار میلیارد تومان خواهد بود، اضافه می‌کند: همچنین در برنامه مقرر کردیم که هرسال 6 هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری به پرداخت سود بدهی‌های بانکی شهرداری‌ها اختصاص داده شود تا به بدهی 69 هزار میلیارد تومانی شهرداری سالانه مبلغی اضافه نشود. 

بودجه بر مبنای سال دوم تدوین می‌شود

اما زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران در عین حال که می‌پذیرد شهرداری از تحقق برنامه پنج‌ساله سوم در سال اول خود عقب افتاده اما معتقد است این عقب‌افتادگی در سال اول طبیعی است و همه برنامه‌ها تا به برنامه سال گذشته خود متصل شوند، مدتی چنین وضعیتی خواهند داشت. 

او در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه 99 برمبنای سال اول برنامه تدوین می‌شود یا دوم به خبرنگار اقتصادآنلاین می‌گوید: قطعا بودجه بر مبنای سال دوم تدوین شده و نگاهی به سال اول و آن قسمت‌هایی که دچار عقب‌افتادگی شده و اجرا نشده است، دارد. 

اینکه آیا مطابق با اظهار نظر عضو کمیسیون برنامه و بودجه، بودجه 99 بر مبنای سال اول و با داشتن برخی ویژگی‌های سال دوم تدوین می‌شود و یا مطابق با نظر عضو هیئت رییسه شورا برمبنای سال دوم اما با نگاه به سال اول نگاشته خواهد شد، موضوعی است که کم‌تر از سه ماه دیگر و  با ارائه بودجه شهرداری به صحن شورا مشخص می‌شود.