۰ نفر

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شناسایی 700نقطه آبگیر در محلات تهران/ تهران هزار برابر بارندگی‌های فعلی آمادگی دارد

۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲
کد خبر: 390156
 شناسایی 700نقطه آبگیر در محلات تهران/ تهران هزار برابر بارندگی‌های فعلی آمادگی دارد

مدیرکل خدمات شهری شهرداری معتقد است؛ تهران در مقابل هزاربرابر بارندگی‌های فعلی آمادگی دارد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی، اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در برخی از مناطق بارندگی‌ها باعث آبگرفتگی شده است به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در بارش‌ها پاشنه آشیل شهرها وجود اشکال در رودها، کانال‌ها و مسیل‌ها است که در حال حاضر آمادگی در مقابل هزاربرابر این بارش‌ها را دارند. 

او ادامه داد: حدود 10 هزار کیلومتر شبکه آبهای فرعی داریم که جزو وظایف سازمان پسماند شهرداری تهران « پیمانکاران خدمات شهری » است که آن‌ها رفت و روب کنند. اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد در این مسیرها است که بسیار جزئی است. دلیل برخی از آن‌ها کسبه هستند که زباله‌های خود را به درون جوی‌های آب می‌اندازند و  سبب گرفتگی می‌شوند. 

عطایی با بیان اینکه برخی از معابر در طول روز چندین بار لایروبی می‌شود، اضافه کرد:  در شرایطی که بارش 30 تا 35 میلی‌متری در تهران می‌توان منجر به سیل شود اما بعد از چند روز بارش شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم . مشابه این بارش در شهرهای دیگر کشور تبدیل به یک بحران برای شهرداری‌ها شده است. 

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: حدود 700 نقطه را در سالهای گذشته که آبگرفتگی در آن‌ها زیاد بود شناسایی کردیم و دیگر شرایط مثل سالهای گذشته نیست. اگر آبگرفتگی هم باشد خیلی جزئی و در محورهای محدودی است. در ارتباط با مسیر رودخانه‌ها در داخل شهر نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. ممکن است چالش‌هایی در حریم وجود داشته باشد که حوزه کاری ما نیست. 

او همچنین در پاسخ به انتقاد برخی از مخاطبان اقتصاد آنلاین مبنی بر اینکه پاکبان‌ها زباله‌های جمع‌آوری شده را به داخل جوی‌های آب هدایت می‌کنند و باعث گرفتگی معابر می‌شوند، گفت: در برخی مواقع چنین کارهایی صورت می‌گیرد که به دلیل ضعف آموزش این پاکبان‌ها است، آن‌ها نیاز به آموزش دارند. البته تغییرات مستمر و تازه‌کار بودن این نیروها هم بی تاثیر نیست. هرچند معتقدم پاکبان‌ها حجم انتهایی زباله را که در اصطلاح خاکه زباله گفته می‌شود را روانه جوی آب می‌کنند و زباله به معنی واقعی زباله را وارد مسیر آب نمی‌کنند.