۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

الزامی وجود ندارد که جزییات لوایح در صحن شورای شهر تهران بررسی شود

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۲
کد خبر: 389668
الزامی وجود ندارد که جزییات لوایح در صحن شورای شهر تهران بررسی شود

سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است اگر اعضا با کلیات و جزییات لایحه و یا طرحی موافق باشند، الزامی وجود ندارد که جزییات آن در صحن مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ اعضای شورای شهر تهران سه‌شنبه هفته گذشته در یک ماده واحده و دو تبصره چشم انداز و ماموریت‌های برنامه ۵ ساله سوم شهر تهران را بدون بررسی جزییات به تصویب رساندند.

اتفاقی که در دوره جدید مدیریت شهری سابقه نداشت و البته مورد اعتراض دوتن از اعضای شورای شهر تهران نیز قرار گرفت. حجت نظری، گفت که اعضا از پیوست این سند اطلاعی نداشتند و به سرعت درباره کلیات و جزییات آن رای گیری شد،این درحالی است که من راجع برخی تبصره‌ها ابهام دارم. ما که نمی‌خواهیم سر مردم کلاه بگذاریم، باید جزییات در صحن بررسی می‌شد.

در ادامه نیز الهام فخاری،دیگر عضو شورا در واکنش به تصویب کلیات و جزییات سند برنامه پنج‌ساله سوم بدون بررسی اظهار کرد: شفافیت در این شورا تبدیل به یک امر سلیقه‌ای شده و برای پیشبرد اهداف از آن استفاده می‌شود.اگر ادعای شفافیت داریم باید در همه امور باشد.اگر شهرداری می‌گوید مسئله‌ای فوریت دارد باید بررسی شود که واقعا فوریت دارد یا نه!

اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که اگر اعضای شورا قبل از ورود یک لایحه یا طرح به صحن با آن موافق باشند ضرورتی ندارد که جزییات آن در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

او در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین گفت که؛ شاخص‌های برنامه پنج‌ساله سوم را هر کمیسیونی دقیق بررسی کرده و  بعد از آن هم در جلسات مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با تک تک کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق بررسی شده و درنهایت به صحن آمده است.

اعطا محل اعتراض دو عضو شورا را بررسی نشدن جدول مصارف برنامه پنج ساله سوم عنوان کرده و گفت که؛ برخی از اعضا که من هم جزو آن‌ها بودم خواستار بررسی این جدول و اصلاح مصوبه شدیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که مطابق با رویکرد شفافیت شورای پنجم و قانون باید جزییات در صحن بررسی می‌شد، گفت که؛ در هیج جای قانون بندی پیدا نمی‌کنید که باید این موراد بند بند در صحن بررسی شود، اگر اعضا رای بدهند لزوما جزییات بررسی نمی‌شود.