۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

مسدود شدن دوربرگردان بزرگراه چمران و ترافیک دیوانه‌کننده زیرپل پارک‌وی/ پورسیدآقایی: مردم عادت می‌کنند؛ مردم: عادت نکردیم!

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 389650
مسدود شدن دوربرگردان بزرگراه چمران و ترافیک دیوانه‌کننده زیرپل پارک‌وی/ پورسیدآقایی: مردم عادت می‌کنند؛ مردم: عادت نکردیم!

دور برگردان نرسیده به پل پارک وی « غرب به شرق بزرگراه چمران» به دلیل 24 ساعته شدن پل شهید نوروزی «چمران به سمت ولنجک» بسته شده و بار ترافیکی را به محدوده زیر پل پارک وی کشانده است.

اقتصادآنلاین - آیناز افروزمنش؛  چمران شمال به سمت پارک وی، دست راست، یک پل میان‌بر به سمت ولنجک اما با کارکرد ساعتی تا همین چند روز پیش. پلی که فکر رهایی از ترافیک چمران را تا پیش از رسیدن به آن در ساعت اوج ترافیک در ذهنت مزمزه میکردی و ناگاه با تابلوی ایست، تردد ممنوع است پلیس مواجه می‌شدی. افزایش حجم ترافیک خیابان مقدس اردبیلی دلیل اعمال محدودیت است؛ پلیس اعلام کرد. ماندن پشت سد تابلوی ورود ممنوع، مورد اعتراض شهروندان بود و سخنگوی شورا طرح مطالعاتی آن را متعلق به دوره پیش می‌داند و می‌گوید دوره جدید فقط پل را از 10 درصد پیشرفت به 100 درصد رسانده است.

او با دفاع تمام قد از این پروژه می‌گوید: این پل مصوبه کمیته معابر شورای ترافیک تهران را داشته است و این پل از مجموعه پل‌هایی است که با هم در کاهش ترافیک این محدوده تاثیرگذار خواهند بود.

به گفته اعطا اینکه پلیس در ساعاتی برای مدیریت ترافیک، پل را ببندد امری معمول است. در برخی از بزرگراه‌ها نیز می‌بینیم در ساعاتی خروجی هایشان توسط پلیس مسدود می‌شود.

اما محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین از وجود مشکلاتی در احداث این پل خبر می‌دهد و می‌گوید احتمالا این مشکلات در زمان احداث دیده نشده و معاونت حمل ونقل و ترافیک و پلیس راهور باید با همکاری هم آن را حل کنند.

او ادامه می‌دهد: برای ایجاد این پل تعریض‌هایی در محدوده اتوبان انجام شده است اما بازهم به دلیل کم‌عرض بودن معابر و تراکم ساختمان‌ها مشکلاتی وجود دارد که در کوتاه مدت خود را نشان نداده و حال نمی‌توان یک شبه حلشان کرد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل همچنین گفت که این پروژه جزو پروژه‌های منطقه بوده و معاونت فنی و عمران مجری آن نبوده‌اند.

شهرداری منطقه یک هم البته این موضوع را تایید کرده و به اقتصاد آنلاین گفت که؛ ما فقط پل را ساختیم، تمام مسئولیت آن بر عهده معاونت حمل و نقل است.

پل باز شد، دوربرگردان پارک وی مسدود!

اما چند روز پیش این پل باز شد و پلیس راهور با همکاری معاونت حمل و نقل برای کنترل ترافیک دور برگردان نرسیده به پل پارک وی « غرب به شرق چمران»  را مسدود کرد. در حال حاضر شهروندان باید از زیرگذر پل پارک وی مسیر خود را به سمت چمران جنوب ادامه دهند. مسیری که با ورود مسافران خیابان ولیعصر به سمت تجریش، تبدیل به یک گره ترافیکی شدید می‌شود. این محدودیت باعث شده ترافیک تا محدوده نمایشگاه پس زده شود و اینبار یک مشکل جدید بر سرراه ترددکنندگان قرار گیرد.

همچنین مطابق با مشاهدات میدانی، مسیر برخی از خیابان‌های محدوده ولنجک الف،ب و ج نیز ترکیب ترددی‌شان تغییر کرده، یکی شمال به جنوب و دیگری جنوب به شمال شده است که این موضوع نیز سبب سردرگمی شهروندان و افزایش بار ترافیکی محدوده شده است.

مهماندار رییس پلیس راهور، تصمیم‌های اتخاذ شده را درخواست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌داند و پورسید آقایی معاون و حمل و نقل و ترافیک گفته؛ زمانی که پل شهید نوروزی 24 ساعته شد دیگر لازم نیست مسیر دوربرگردان باز باشد. این شلوغی و ترافیک هم به دلیل عادت نکردن مردم است و به مرور وضعیت به حالت نرمال باز می‌گردد.

یک هفته از این تصمیم گذشته و هنوز شهروندان آنچنان که معاونت حمل و نقل و ترافیک توقع داشته، به وضعیت عادت نکرده‌اند و مسافران تجریش و چمران جنوب در ترافیک دیوانه‌کننده محدوده گیر میفتند.

درباره تغییر مسیر ترددی برخی خیابان‌های ولنجک هم از سوی معاونت حمل و نقل به پاسخی نرسیدیم و شهردار منطقه یک هم ترجیح داد در اینباره تلفنش را جواب ندهد.