۰ نفر

ضامنی خبر داد:

۲۴۲هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور تا سال۱۴۰۰

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 389419
۲۴۲هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور تا سال۱۴۰۰

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲هزار دستگاه می‌رسد که معادل ۷۵ درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، «مرتضی ضامنی» صبح امروز(۳۰مهر ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌‌رسد و تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید که این رقم معادل ۷۵ درصد ناوگان تاکسی فعال فعلی کشور خواهد بود.

وی افزود: از سال ۹۴ طرح نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با همکاری بانک‌های عامل و مجموعه‌های ذیربط کلید خورد که بر اساس آن از رده خارج شدن ۷۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی ۶۴ هزار دستگاه خودروصورت گرفت؛ متاسفانه مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش ۱۰۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: با اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه‌‌پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پایه گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.