۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

چه خبر از لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران؟/ معاون شهردار: آبان‌ماه به صحن می‌آید

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 389185
چه خبر از لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران؟/ معاون شهردار: آبان‌ماه به صحن می‌آید

معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران از ارائه لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران به شورا در آبان‌ماه خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ از زمانی که مدیریت شهری جدید تهران برسرکار آمد بحث چابک‌‍ و کوچک‌سازی هم مطرح شد. حسن رسولی عضو شورای شهر تهران طی تذکری به شهردار تهران خواستار اصلاح ساختار شد و محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران بارها گفت که تعداد معاونت‌های شهرداری تهران زیاد است. در نهایت اصلاح ساختار در برنامه پنج‌ساله سوم گنجانده و شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر تهران شد. 

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان ارائه این لایحه به صحن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: زمان ارائه لایحه اصلاح ساختار دیر شده و شهرداری باید هرچه زودتر آن را به صحن ارائه دهد.

او ادامه می‌دهد: البته شهرداری برای دیرکرد بهانه هم داشت؛ اینکه در مصوبه زمان ارائه را سه ماه تعیین کردیم اما در برنامه یک سال و نیم مهلت دادیم، حالا شهرداری هم زمان برنامه را بهانه کرده و می‌گوید هنوز وقت داریم!

اما حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران از ارائه این لایحه به  شورا در آبان‌ماه خبر داد و به اقتصادآنلاین گفت: لایحه در یکی از هفته‌های آبان به شورا آمده و در کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد. این موضوع بسیار پرچالش خواهد بود و نیاز دارد که در شورا و شهرداری به یک نظر یکسان برسیم. 

ادغام معاونت‌های برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و معاونت‌های فنی عمران و حمل و نقل و ترافیک از جمله پیشنهادهای اعضای شورای شهر برای اصلاح ساختار شهرداری تهران است.