۰ نفر

در صحن شورا مطرح شد:

هاشمی: درباره حوادث مترو اظهارنظر نمی‌کنم/ جزئیات جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 387334
هاشمی: درباره حوادث مترو اظهارنظر نمی‌کنم/ جزئیات جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران جزئیات جلسه هم اندیشی با اعضای شورای شهر را تشریح کرد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه هم اندیشی صبح امروز گفت: شورای شهر تهران اسناد پیوست برنامه سوم شهر تهران را در حال بررسی دارد که امیدواریم روز سه شنبه در صحن مطرح شود.

وی ادامه داد: دو ماهی است که اسناد پیوست برنامه سوم به کمیسیون ها ارسال شده و نظرات کارشناسی احصاء شده است و اسناد مرتبط با کمیسیون های برنامه و بودجه، سلامت، محیط زیست و حمل و نقل و عمران در کمیسیون تلفیق مطرح و اسناد مرتبط با دو مبحث فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که می دانید تعیین شاخص برای موضوعات فرهنگی اجتماعی سخت است و در برنامه دوم توسعه نیز شاخص های این مباحث مشخص نشده بود که خوشبختانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شاخص هایی را مطرح کرد و قرار است صحبت های نهایی روز سه شنبه پیش از آغاز صحن شورا در کمیسیون تلفیق مطرح و سپس این اسناد در صحن مطرح شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه گزارش هیئت اعزامی شورا به کربلا و نجف نیز در جلسه هم اندیشی مورد بررسی قرار گرفت، قرار بود بنده به عنوان رئیس شورا به این سفر بروم اما چون پیش از این من این سفر را انجام داده و آقای امینی نیز ابراز علاقه مندی کرده بود که به این سفر برود، قرار شد من و آقای امینی با هم به کربلا برویم که مورد مخالفت هیئت رئیسه قرار گرفت و اعلام شد نمی توان هم رئیس و هم نائب رئیس در سفر باشند.

به گفته هاشمی، نایب رئیس شورا بازدیدهایی از موکب های شهرداری در نجف و کربلا انجام داده و دیدارهایی نیز در کوفه و نجف داشته اند و قرار است گزارشی در صحن شورا داده شود.

رئیس شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه امروز هم اندیشی به موضوع سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز پرداخته شد، گفت: همان طور که می دانید اوحدی از ریاست این سازمان کناره گرفته و اعضای شورا معتقد بودند نظرات آنها در جلسه هیئت امنا به خوبی منتقل نشده که من از خودم دفاع کرده و اعلام کردم نظرات به خوبی منتقل شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وضعیت مترو و اعتراضات روز گذشته کارکنان مترو گفت: امیدوارم در این خصوص از من نظر نخواهید، گزارش این موضوع به من رسیده است اما در خصوص آن اتفاقات صحبت نمی کنم.

هاشمی با بیان اینکه دخالت من در مسائل مترو باعث سوءمدیریت می شود، گفت: در این مدت تلاش کردم چه مثبت و چه منفی در خصوص مترو اظهارنظری نکنم اما این رؤیا را دارم تی بی ام هایی که در حال حاضر فعالیت نمی کنند، فعال شوند و تجهیزات برای ساخت واگن به کارخانه واگن سازی منتقل شود. رؤیای من تحقق واگن های موردنیاز مترو است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه هزینه حفر یک متر تونل چقدر است، گفت: در زمان ما 10 میلیارد تومان بود اما به نظر می آید در حال حاضر 40 تا 70 میلیارد تومان است.

هاشمی ادامه داد: یکی از دستگاه های تی بی ام ما از تهران خارج شده که دستگاه غیرفعال است و یک دستگاه نیز در شهرری در حال حفر تونل است، بنابراین آن اظهارنظری که گفته می شد ما یک متر تونل حفر نکرده ایم درست نیست و ما در شهر ری تونل حفر کرده ایم.