۰ نفر

شهردار تهران مطرح کرد؛

کاهش ۴۰درصدی ساخت و سازها در کشور

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 386815
کاهش ۴۰درصدی ساخت و سازها در کشور

شهردار تهران گفت:در حال حاضر که ۴۰ درصد ساخت و ساز ها کاهش پیدا کرده است امیدوارم با تصویب ۲ لایحه در مجلس از این فشار سخت موجود خارج شویم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ پیروز حناچی شهردار تهران در همایش آغاز به کار پنجمین دوره شورایاری های محله های تهران که امروز (پنجشنبه ۱۸ مهرماه) با حضور اعضاء شورای شهر تهران برگزار شد در سخنانی ضمن گفت: در اویل مرداد ماه  پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها برگزار شد و هرچند زمان زیادی برای برگزاری انتخابات نداشتیم اما خوشبختانه با همکاری همه نهاد ها انتخابات شورایاری هابرگزار شد.

شهردار تهران مطرح کرد: در انتخابات شورایاری ۱۲ هزار نامزد داشتیم که بیشترین سهم برای بانوان و جوانان بود که باید از تمام هئیت های اجرایی انتخابات تشکر کنم و علت این است که این انتخابات با کمترین خطا انجام شد.

حناچی افزود: انتخابات الکترونیکی بزرگترین دستاورد مدیریت شهری  بود و با توجه به تبلغات منفی برای سرد کردن مردم از انتخابات بیش ۵۱۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند.

او ادامه داد: امار ها نشان می دهد اگر تصمیم گیری ها در پایتخت  به تصمیمات محلات نزدیک شود و ما می توانیم از انرژی شورایاری ها  استفاده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اداره امور شهر گفت: اداره امور شهر را می توان به ناحیه و محله و منطقه تقسیم کرد که متاسفانه ما تعریف روشنی  از تکالیف و وظایف ناحیه نداریم.

حناچی افزود:انتخابات شورایاری ها گامی است که بتوانیم برخی از اختیارات  را به نهاد شورایاری ها واگذار کرد و  باید بدانیم خاص مردم در محلات پایتخت چیست و مردم از ما چه می خواهند.

شهردار تهران مطرح کرد: اگر بین تصمیم گیران و ذی نفعان فاصله باشد مدیران هر کاری که می کنند موجب رضایت  مردم نمی شود و نقش شورایاری ها این است که ارتباط را ایجاد کند.

حناچی افزود: اگر شورایاری خود را به مردم نزدیک کنند هیچ عقل سلیمی این نهاد را نمی تواند حذف کند و اگر از این فرصت  استفاده نکنیم نقادان به مشکلات موجود استناد می کنند و نهاد شورایاری ها را تضعیف می کنند.

او ادامه داد: موضوعاتی که مردم به ان حساس هستند اگر زنده شود مردم از شهرنشین به شهروند بدل می شود و فرق شهروند با شهرنشینی این است که شهروند به مکان خود حس تعلق دارد و برای ایجاد حس تعلق باید نگاه کنیم مردم چه خواسته ای در محلات دارند.

شهردار تهران مطرح کرد: باید به مکان هایی که مردم به ان حس مشترک دارند توجه کرد و از این مکان ها در پایتخت می توان به امازاده صالح اشاره کرد.

حناچی افزود: در شرایط سختی به سر می بریم که بیشترین فشارها در حوزه اقتصادی است و بررسی ها نشان میده بودجه شهری در گذشته وابسته به ساخت و ساز بود و ما تلاش می کنیم که شهر را روی ریل اصلی خود قرار دهیم و بر این اساس ۲ لایحه به مجلس ارایه کرده ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر که ۴۰ درصد ساخت و ساز ها کاهش پیدا کرده است امیدوارم با تصویب ۲ لایحه در مجلس از این فشار سخت موجود خارج شویم.