۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تهران؛

دو طبقه کردن اتوبان صدر هیچ مطالعاتی نداشته است/ رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رفتنی شد

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 386213
دو طبقه کردن اتوبان صدر هیچ مطالعاتی نداشته است/ رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران رفتنی شد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هیچ مطالعه‌ای درباره علت دو طبقه کردن صدر در دسترس نیست!

به گزارش اقتصادآنلاین، علی اعطا در نشست خبری که صبح امروز در محل کتابخانه و اسناد ملی برگزار شد با اشاره به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: مجلس تا این لحظه نپذیرفته که موضوع عوارض از مالیات تفکیک شود و این باعث می‌شود عوارضی که شهرداری‌ها نیازمند وصول آن هستند منتفی شود، این در حالی است که این موضوع قبلاً در متن قانون پذیرفته شده و در حال حاضر حذف شده است. بند 10 ماده 9 به کمیسیون بازگشته تا بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و این اصلاح انجام شود تا شوراها و شهرداری‌ها با مشکل مواجه نشوند.

اعطا با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها در گذشته از این میزان 4 درصد بوده است عنوان کرد: هم‌اکنون سهم شهرداری‌ها در آستانه تبدیل شدن به 3 درصد است این در حالی است که شهرداری‌ها به عنوان منبع پایدار روی این سقف حساب باز می کنند و این باعث عدم تعادل بین منابع و مصارف در حوزه مالی مدیریت شهری می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: این امکان وجود دارد که حق وضع عوارض از شوراها گرفته شود و در اختیار وزارت کشور قرار گیرد که در این حالت کارکرد شوراها با مشکل مواجه خواهد شد و یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های پیش‌بینی شده برای شوراها از حَیِّض انتفاع ساقط می‌شود.

اعطا با اشاره به شاخص‌های برنامه پنج ساله سوم توضیح داد: شاخص‌های برنامه پنج‌ساله سوم به زودی در صحن مطرح خواهد شد،با تصویب شاخص‌ها کنترل و نظارت بر اجرایی کردن برنامه سنجش‌پذیر خواهد شد

اعطا ادامه داد: گود برج میلاد مشکل حقوقی دارد اما تا جایی که من خبر دارم گشایش‌هایی با پیمانکار آن صورت گرفته تا در آنجا بنایی ساخته شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: واقعیت این است که در رابطه با ساخت اتوبان دوطبقه صدر در شهرداری هیچ مطالعه‌ای انجام نشده که چرا باید این اتوبان در دو طبقه ساخته شود، البته وقتی تصمیم به ساخت گرفتند مطالعات فنی انجام شد.

اعطا در مورد ساخت برج میلاد نیز اظهار کرد: زمانی که برج میلاد ساخته می‌شد دو دهه بود که در هیچ کجای دنیا دیگر برج مخابراتی ساخته نمی‌شد.

وی گفت: اوحدی رییس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران به دلایل شخصی نمی‌خواهد بماند و هنوز نام گزینه جدید به شورا اعلام نشده است.

به گفته اعطا؛ گزارش‌های سازمان زیباسازی حاکی از این است که این خانه تقریباً قابل بهره‌برداری است اما به دلایلی بهره‌برداری آن به تعویق افتاده است که از جمله آنها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که کاربرد و نوع بهره‌برداری از خانه اتحادیه هنوز مشخص نیست و شهرداری در این باره به جمع‌بندی روشنی که مورد قبول شورای شهر باشد نرسیده است.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین درپاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره کاهش سطح اختیارات شورای معماری مناطق گفت:موضوعی که در شورای شهر دنبال می کردیم این بود که شوراهای معماری مناطق دیگر نتوانند تراکم اضافه کنند. به این معنی که نمی توانند سطح اشغال و طبقات را اضافه کنند.

به گفته وی؛ در حال حاضر با حساسیتی که شورا نشان داد و جدیت معاونت شهرسازی و‌ معماری در این مدت، این کنترل تا حد قابل قبولی انجام شد به طوری که معاونت شهرسازی به صورت سیستمی جلوی این کار را گرفته و نمی توانند در مناطق طبقات را اضافه کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران، با بیان اینکه مواردی را که تذکر دادیم و سپس بررسی مشخص شد عمدتا مربوط به قبل از این تصمیم‌ بوده است، گفت: این تصمیم جدید هم نیاز به نظارت دارد تا ماندگار شود. در نهایت، شهرداری را موظف به ارایه لایحه ای کردیم که در آن حدود اختیارات شورای معماری مناطق را مشخص کند.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین گفت که؛ جزییات حادثه سقوط جرثقیل بر روی تاکسی و‌فوت دو نفر در حال بررسی است.شهرداری طرف قرارداد با پیمانکار نبوده است.