۰ نفر

تخفیف موزه نقشه برای خانواده‌های شهدا و جانبازان

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 384621
تخفیف موزه نقشه برای خانواده‌های شهدا و جانبازان

اعضای شورای شهر تهران با ارائه‌ی تخفیف به خانواده شهدا و جانبازان ایثارگران و خبرنگاران برای بازدید از موزه نقشه موافقت کردند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ در جریان یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران موضوع تخفیف به خانواده شهدا و جانبازان ایثارگران و خبرنگاران برای بازدید از موزه نقشه توسط حق‌شناس عضو شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

محمد جواد حق‌شناس در توضیح این موضوع، گفت: در همه جای دنیا چنین تخفیفاتی در نظر گرفته می‌شود و هیچ دلیلی وجود ندارد که این قشر از جامعه را از حوزه‌های حمایتی حذف کنیم.

 سپس محمود میرلوحی به عنوان مخالف این طرح اظهار کرد: علیرغم احترامی که برای خانواده شهدا و قشر آسیب‌پذیر جامعه دارم ولی باید بپذیریم که حدود۲۰۰ موزه در تهران در حال راه‌اندازی است و اگر خوب تدبیر کنیم و تعیین منابع انجام شود، اقدامات مؤثری صورت خواهد گرفت و در غیر اینصورت موزه‌ها رو به نابودی می‌روند. ‌تندیس قیصر را بردند و این امکان وجود دارد که سارقان سراغ خانه جلال و سیمین و نیما هم بروند. در نتیجه اگر بخواهیم  برای همه موزه‌ها باید از ده‌ها نگهبان استفاده کنیم که هزینه‌های سرسام‌آوری دارد و این نگاه‌ها درست نیست.

میرلوحی با اشاره به بازدیدی که اخیرا از یکی از موزه های وین داشت گفت: تنها برای یک بازدید نیم ساعته ۱۶ یورو دریافت کردند و به نظرم نمی‌شود موزه‌های کشور را رایگان کرد. بحث حذف خانواده شهدا نیست بلکه موضوع تعیین نگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه‌ تهران به منبع درآمدی پایدار نیاز دارد که موزه در این شرایط بی‌پولی می‌تواند درآمد مناسبی ایجاد کند افزود: دیگر تراکم‌فروشی و باغ‌فروشی در شهر نداریم  و باید بگذاریم این درآمدها برای شهر بماند.

سپس حجت نظری به عنوان موافق این طرح گفت:‌ نه تنها دانش آموزان و دانشجوبان،  بلکه سربازان هم باید از این تخفیف بهره‌مند شوند، زیرا آنها اقشار آسیب‌پذیری هستند و کمتر دیده می شوند و مشکلات زیادی در امور جاری خود دارند.

وی افزود: برای فضاهای اینچنینی همچون موزه نقشه که احتمالا بازدیدکنندگان خیلی زیادی ندارد باید برنامه های حمایتی بیشتری در نظر بگیریم و اگر به دنبال سودآوری هستیم، این تخفیفات یکی از راه هایی است که باعث بازدید بیشتر می شود.

سپس رسولی به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: در ادامه صحبت های آقای میرلوحی می گویم که این موزه در حال راه اندازی است و قرار است به صورت خودگردان اداره شود، در نتیجه اضافه کردن گروه هایی غیر از دانش آموزان و دانشجویان مناسب نیست.من خودم سرباز بودم و سربازان به محض اینکه اوقات فراغتی پیش می آید به خانواده هایشان خود سر می زنند‌.

در نهایت پیشنهاد تخفیف اقشار آسیب‌پذیر و خانواده شهد ا و جانبازان از موزه نقشه با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

اما پس از آن پیشنهاد نظری برای تخفیف سربازان مجددا به رأی گذاشته شد.

 هاشمی به عنوان مخالف این طرح گفت: اینکه بخواهیم قبل از ورود به موزه چک کنیم فرد سرباز است یا خیر کار زمانبری است و برای دستگاه های اجرایی سخت است.

وی افزود: من به عنوان موافق رای می دهم اما اجرای آن کار سختی است.

سرانجام پیشنهاد نظری برای ارائه‌ی تخفیف بلیط موزه به سربازان با ۹ رأی موافق و ۱۱رای مخالف به تصویب نرسید.