۰ نفر

شهردار منطقه یک در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

رستوران‌داران دربند، سند مالکیت و پروانه ساخت ندارند!/ مقاومت‌های محلی برای رفع تصرف از حریم رودخانه

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸
کد خبر: 383918
رستوران‌داران دربند، سند مالکیت و پروانه ساخت ندارند!/ مقاومت‌های محلی برای رفع تصرف از حریم رودخانه

شهردار منطقه یک تهران گفت: هیچ سند مالکیت و یا پروانه‌ای برای این رستوران‌داران در اختیار شهرداری نیست و یا حداقل ما هیچ سندی برای حضور آن‌ها نداریم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سیدحمید موسوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت وخیم دربند و آلودگی‌های ناشی از رستوران‌های فعال در این منطقه کوهنوردی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: حضور رستوران‌داران به معنی واقعی کلمه نقض حریم و بستر رودخانه است و شرکت آب و فاضلاب باید به طور جدی ورود کنند. شرکت آب و فاضلاب حتی نیازی به رای دادگاه ندارد و طبق قانون می‌تواند نسبت به تخریب و پاکسازی این ناحیه اقدام کند.

او ادامه داد: ما با فرمانداری و شرکت آب و فاضلاب جلسات متعدد گذشته و اعلام آمادگی کردیم که با توجه به آلودگی وسیعی که این رستوران‌ها دارند در پاکسازی حریم و بستر رودخانه و هچنین کوه مشارکت جدی خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه فعالیت‌های موجود در محدوده کوه و رودخانه دربند باعث نابودی کیفیت آب می‌شود، اظهار کرد: این رستوران داران یک ریال بابت حضور در محدوده رودخانه به شهرداری پول نداده‌اند و به صورت غیر مجاز آن جا را تصرف کرده‌اند.

شهردار منطقه یک گفت: هیچ سند مالکیت و یا پروانه‌ای برای این رستوران‌داران در اختیار شهرداری نیست و حداقل ما هیچ سندی برای حضور آن‌ها نداریم. در این باره شورای تامین فرمانداری نیز ورود پیدا کرده است اما برخی مقاومت‌های محلی کار را سخت می‌کند.

موسوی اضافه کرد: اگر فرمانداری و نیروی انتظامی به کمک ما بیایند تا پایان سال محدوده رودخانه را پاکسازی می‌کنیم اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند محدوده‌ای که سال‌ها در تصرف عده‌ای بوده را پس بگیرد.